Civil kutatások elkészítésének támogatása (NCA-CIV-10-B)
Beadási határidő: 2010. március 9.
Az NCA Civil Szolgáltató, Fejlesztő és Információs Kollégiuma pályázatot hirdet civil kutatások elkészítésének támogatására
(Pályázat kódja: NCA-CIV-10-B)
A Civil Szolgáltató, Fejlesztő és Információs Kollégium megbízásából az ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. (ESZA Nonprofit Kft.) a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény (a továbbiakban: NCA tv.), a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény végrehajtásáról szóló 160/2003. (X. 7.) Korm. rendelet (a továbbiakban: NCA Vhr.) és a szociális és munkaügyi miniszter 7/2009. (III.18.) SZMM rendelete, az államháztartásról szóló 1992.évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.), az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII.19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.), valamint a 85/2004. (IV.19.) Korm. rendelet alapján pályázatot hirdet civil kutatások elkészítésének támogatására. Felhívjuk a figyelmüket, hogy jogszabályváltozás esetén a pályázati kiírásban foglaltak módosulhatnak.
Jelen pályázati kiírás részét képezi a Pályázati Útmutató, amely letölthető a www.esza.hu oldalon a Dokumentumok menüpontot és a 2010-es évet választva, „Pályázati útmutató a 2010. évi NCA pályázatot benyújtó szervezetek számára” címen, vagy az EPER-ben a "Pályázati kategóriák" nézeten, a "Megtekintés és új pályázat beadása" gomb megnyomása után látható "Letölthető dokumentumok" fülön.
1.A pályázat célja
A jelen pályázat a civil társadalom erősítését, a civil szervezetek társadalmi szerepvállalásának segítését szolgálja. A pályázatot kiíró kollégium célja, hogy a kiírásban szereplő egyes kategóriák mindegyik részterületére vonatkozóan készüljön megfelelő szakmai minőségű kutatás.
Pályázat benyújtására 3 alkategóriában van lehetőség. Egy szervezet csak egy pályázatot adhat be, de ennek keretében mindhárom alkategória kutatására is vállalkozhat költséghatékony módon.
A. Az SZJA 1% rendszere, hasznosulása, hatása a civil szektorban
A kutatás célja a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény alapján a civil szervezetek részére juttatott források szervezeti működésre, fejlesztésre gyakorolt hatásának vizsgálata.
A pályázó a kutatási tervben maga határozza meg a civil szervezetek megfelelő körében lefolytatott empirikus vizsgálat témaköreit, módszertanát, azonban mindenképpen ki kell térnie a következő kérdésekre:
Az 1% mint adózási rendszer formai működésének problémái (a rendelkezés folyamata, az adóbevallási módok és határidők hatása a felajánlásokra, nyilvánosságra hozatal stb.).
A civil szervezetek attitűdje, viszonya az 1%-os lehetőséghez, helyzete a szervezeti értékrendben, az ágazati-területi stb. eltérések okai.
A felajánlási lehetőséget ki nem használó adózók attitűdjei, a „távolmaradás” okai.
A civil szervezetek 1%-os kampányai, azok módszerei, hatásuk – különös tekintettel az NCA által támogatott kampányokra.
Kitekintés nemzetközi tapasztalatokra.
B. A civil szervezetek foglalkoztatási jellemzői
A kutatás célja a civil szervezetek – mint munkaadók – foglalkoztatási jellemzőinek feltárása, az alternatív foglalkoztatási formák elterjesztésének segítése. A vizsgálatnak ki kell térnie a következő kérdésekre is:
Milyen arányban foglalkoztat a magyar civil szektor munkavállalókat, döntően milyen foglalkoztatási típuscsoportokban (foglalkoztatási csoportnak tekintve az önkénteseket is)?
A civil szervezetek fejlődésük melyik pontján képesek döntően a munkavállalók foglalkoztatására?
Hogyan függ össze a szervezet hatékony működése és a foglalkoztatás?
A foglalkoztatottak iskolázottsága és képzettsége milyen összetételű, tükrözi-e a szervezet tevékenységi sajátosságait? Rendelkeznek-e a foglalkoztatottak speciális – képzés során szerzett – nonprofit szakismeretekkel?
A foglalkoztatottak juttatásai hogyan viszonyulnak a más társadalmi-gazdasági területeken foglalkoztatottak juttatásaihoz?
Milyen alternatív foglalkoztatási módokat alkalmaznak a civil szervezetek?
Milyen nemzetközi tapasztalatok lelhetők föl az alternatív foglalkoztatásra?
C. Civil szervezetek állami/önkormányzati támogatáson kívüli forrásteremtési lehetőségei
Milyen alternatív forrásteremtési lehetőségeket alkalmaznak a civil szervezetek (pl. adomány, szponzoráció, SZJA 1%, vállalkozási bevétel, tagdíj, önkéntesség, CSR)?
Ezen adatok idősoros elemzése milyen következtetések levonására ad lehetőséget?
Mennyire, milyen arányban, intenzitással élnek ezekkel az eszközökkel a civil szervezetek?
Milyen jogi és szemléletbeli akadályok állnak az alternatív források megszerzése előtt?
A kutatásoknak nem elméleti síkon kell mozogniuk, hanem konkrét problémákat és megoldási javaslatokat kell megfogalmazniuk, és minden jelzett kérdésre ki kell térniük.
A jelen pályázat keretében azon szervezetek támogathatók, amelyek biztosítják az elkészült kutatási anyagok elérhetőségét és szabad felhasználását. A pályázatban a pályázónak vállalnia kell, hogy a projekt keretében létrejött szellemi alkotás felhasználási jogát a támogatási időszak lejártát követően ingyenesen biztosítani fogja az NCA-nak, illetve az NCA költségvetési fejezetét felügyelő minisztériumnak a szerzővel kötött felhasználási szerződés megkötése útján.
A pályázati időszak végére a nyertes pályázónak le kell adnia az NCA kezelőszervezetének az elkészült tanulmányt, valamint a pályázó és a szerző(k) között létrejött szerződés egy példányát a felhasználási jog engedményezéséről.
2.A támogatásra rendelkezésre álló forrás mértéke
A Civil Szolgáltató, Fejlesztő és Információs Kollégium az arra érdemes pályázatok között összesen 13.500.000 Ft-ot, továbbá a pályázat értékeléséig a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény 11. §-ának rendelkezése alapján befolyó bevétel összegét oszthatja szét.
3.A támogatottak köre
3.1. Az alábbi szervezetek nyújthatják be elektronikus pályázatukat:
a)közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú minősítéssel rendelkező társadalmi szervezetek, alapítványok, amelyeket a bíróság 2008. december 31-ig jogerősen nyilvántartásba vett és az alapszabályuknak, illetve alapító okiratuknak megfelelő tevékenységüket ténylegesen folytatják.
Pályázhatnak a 2008. december 31-ig jogerősen bejegyzett szervezetek is, amelyek a közhasznúsági nyilvántartásba vételüket a pályázat kiírásának évében kezdeményezték és azt a pályázat benyújtásáig jogerősen elnyerték.
b)az Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerben (EPER) regisztráltak a pályázati útmutató 4.1. pontja szerint.
3.2. Nem nyújthatnak be pályázatot:
a)pártok,
b)párt által alapított alapítványok,
c)párt részvételével létrehozott egyesületek,
d)munkaadói, munkavállalói és gazdasági érdekképviseleti szervezetek,
e)biztosító egyesületek,
f)egyházak,
g)közalapítványok,
h)jogi személyiségű és jogi személyiség nélküli nonprofit gazdasági társaságok,
i)azok a civil szervezetek, amelyeket az NCA kizárt a támogatási rendszerből és a kizárás időtartama még hatályos a pályázat benyújtásának időpontjában.
3.3. Nem részesülhet támogatásban az a civil szervezet, amely
a)az Alapprogramhoz benyújtott támogatás iránti kérelmében, a támogatási szerződésben, a támogatási szerződés teljesítéséről szóló szakmai beszámolóban vagy pénzügyi elszámolásban megtévesztő vagy valótlan adatot szolgáltatott, ilyen nyilatkozatot tett;
b)a korábbi támogatás felhasználása a civil szervezetnek felróható okból nem a támogatási szerződésnek megfelelően történt, és emiatt a kötelezettségvállaló a szerződéstől elállt;
c)a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knyt.) megsértése miatt pályázatát jogerősen kizárták,
d)az a)-c) pontban foglaltakon kívül valamely külön jogszabály alapján a támogatás jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül.
e)szervezettel szemben a Knyt. 6.§ (1) bekezdésében foglalt összeférhetetlenségi ok, vagy a Knyt. 8.§ (1) bekezdésében foglalt érintettség áll fenn, és ezen körülmény közzétételét a Knyt. szerint határidőben nem kezdeményezi;
f)szervezetnek az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 12. § (4) bekezdésében foglalt, valamint a társadalmi szervezetek és az alapítványok által igényelt, a program befejezéséhez kapcsolódó támogatások (ide nem értve a humán szolgáltatások nem állami fenntartói által igényelt támogatásokat) kivételével adó-, járulék-, illeték- vagy vámtartozása van.
Az összeférhetetlenség és érintettség fogalmáról a pályázati útmutató 4.7.2. pontjában adunk részletes tájékoztatást.
3.4. Nem támogatható az a pályázat, amelynek megvalósítása, illetve a megvalósítás módja vagy eredménye
a)bűncselekménynek vagy bűncselekmény elkövetésére való felhívásnak minősül;
b)alapvető emberi vagy alkotmányos jogot sért;
c)a nemzet, a nemzeti, etnikai, nyelvi és más kisebbségek, valamint más nemzetek méltóságának és a társadalom más alapvető érdekeinek sérelmével jár, így különösen a közrendbe, a közerkölcsbe, a család és a kiskorúak védelmének követelményébe ütközik.
4.A pályázatban be kell mutatni:
a kutatási projekt közvetlen célját, indokoltságát, a civil szektorra gyakorolt hasznosságát, várt eredményeit, hipotéziseit;
a tervezett adatgyűjtés és vizsgálat módszertanát, a megkérdezettek számosságát, körét;
a kutatásba bevonni szándékozott együttműködő szervezeteket, szakembereket;
a tervezett elemzés/zárótanulmány felépítését, szerkezetét;
a kutatás témájához kapcsolódó korábbi kutatások eredményeinek összefoglalását;
a teljes projekt időbeni ütemezését Gantt-diagram használatával;
a részletes költségvetést, annak részletes indoklását a számítási adatok bemutatásával;
a projekt pályázó általi hasznosítását, amelyhez a jelen pályázati forrás nem biztosít támogatást (pl. bemutatás konferencián, kiadványban, sajtótájékoztatón).
5.A támogatási időszak, a támogatás formája és mértéke
5.1. A támogatási időszak és a támogatás formája
A támogatás a pályázó által a pályázatban megjelölt, 2010. június 01. és 2011. május 31. között megvalósuló, az 1. pontban részletezett tartalmú tevékenységének gyakorlásához, programjának megvalósításához nyújtott vissza nem térítendő támogatás.
A pályázatban csak a pályázó által meghatározott támogatási időszakot terhelő költségekre vonatkozó számlák számolhatók el, melyek pénzügyi teljesítésének az elszámolási időszak végéig meg kell történnie. Az elszámolás részletes szabályai a pályázati útmutató 11. pontjában találhatóak.
5.2. Támogatható kiadások
A.
Dologi kiadások
A.1
Anyagköltség (program kellékei, fogyóeszközök, nyomtatvány, irodaszer, üzemanyag…)
A.1.1. Nyomtatvány, irodaszer
A.1.2. Egyéb anyagköltség
A.2
Ellátás, kiküldetés, utazás költsége (szállás költségei, étkezés, kiküldetési díjak, személyszállítás, reprezentációs költségek …)
A.3
Megvalósításhoz igénybevett szolgáltatások (bérleti díjak, kölcsönzési díjak, teherszállítás, logisztikai szolgáltatások, egyéb anyagjellegű szolgáltatások…)
A.4
Nyilvánosság költségei (kiadványok, nyomdaköltség, reklámköltség…)
A.5
Rezsiköltségek (postaköltség, telefon költség, bankköltség, internet előfizetési díj, honlap fenntartási költség…)
A.6
Egyéb, éspedig…
B.
Foglalkoztatás és emberi erőforrás költségei
B.1
Bérköltség (munkavállaló bruttó bére, betegszabadság, járulékok, táppénz-hozzájárulás, munkavállaló munkába járásának költsége, béren kívüli juttatások...)
B.2
Megbízási díj (megbízási díj, járulékok...)
B.3
Ösztöndíj (ösztöndíj, járulékok...)
B.4
Alkalmi munkavállaló foglalkoztatása (alkalmi foglalkoztatás díja, közteherjegy...)
(illetve az ezt felváltó foglalkoztatási forma költségei)
B.5
Foglalkoztatás vállalkozói szerződéssel (vállalkozói szerződés menedzsment tevékenységre, szakmai feladatok ellátására...)
B.6
Önkéntes foglalkoztatott költségei (étkezés, egészségügyi szolgáltatás, használt saját eszközök költségének megtérítése, élet-, egészség-, és balesetbiztosítás díja, napidíj)
(2005.évi LXXXVIII. tv. alapján, önkéntes tevékenysége ellátása közben/érdekében felmerült költségek)
Felhívjuk figyelmét, hogy a támogatás felhasználása során a két fősoron (A, B) felhasznált összeg lefelé korlátlan mértékben, felfelé legfeljebb 20%-kal térhet el a támogatási szerződésben jóváhagyottól, az ezt meghaladó eltérés minden esetben szerződésmódosítás köteles. A Kedvezményezett legkésőbb a támogatási szerződésben rögzített időpontig kezdeményezheti a támogatási szerződés módosítását.
Egyéb feltételek:
a.Egy szervezet jelen pályázati felhívásra 1 pályázatot nyújthat be, amelyre kutatási témánként maximum 4.500.000 Ft adható. (A NCA Tanács 315/2009 számú 2009. december 8-i döntése alapján egy szervezet összesen maximum 11 millió Ft támogatást kaphat az adott naptári évben kiírt NCA szakmai pályázatok forrásaiból. Ugyanazon programhoz, projekthez egy naptári évben támogatás egy előirányzatból csak egy alkalommal ítélhető meg.)
b.A döntéshozó az NCA Tanács 315/2009 számú 2009. december 8-i döntése alapján a kért támogatási összeg 75 százalékánál kevesebb támogatást nem ítélhet meg. A kértnél nagyobb támogatási összeg megítélésére nincs lehetőség.
c.Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 14.§ (3) bekezdése értelmében az adózó költségvetési támogatást csak akkor igényelhet, ha rendelkezik adóazonosító számmal.
d.A támogatás nem fordítható közüzemi szolgáltatás(ok) költségeinek finanszírozására (A.5 soron sem).
e.A Kollégium döntésének értelmében nyomtatvány, irodaszer beszerzésére a kért támogatás maximum 5%-a fordítható. A projektben szerepet vállaló munkavállaló bruttó bére, illetve járulékai a projektre fordított munkaidő mértékében számolhatók el. Az esetlegesen biztosított önrész terhére a támogatási forrásból nem finanszírozható kiadások is teljesíthetők.
6.A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje
6.1. A benyújtás módja:
A pályázat benyújtását megelőzően minden regisztrációval nem rendelkező pályázónak (elektronikus pályázat beadás esetén is) a www.esza.hu honlapon regisztrálnia kell magát az internetes pályázatkezelő rendszerben (EPER), melyhez rendelkeznie kell egy érvényes elektronikus levélcímmel (e-mail cím). A regisztrációval és a Regisztrációs nyilatkozat benyújtásával kapcsolatos információkat a pályázati útmutató 4.1. pontja tartalmazza.
Az internetes pályázatkezelő rendszerből kinyomtatható Regisztrációs Nyilatkozat szervezet képviselője által aláírt egy eredeti példányát postai úton vagy személyesen, egy naptári évben csak egyszer, legkésőbb az adott naptári évben elsőként beadott pályázat beadási határideje napján kell benyújtani!
Az elektronikus pályázat beadását a pályázati útmutató 4.3. pontjában rögzített módon kell elvégezni. Az internetes pályázati programűrlapot a pályázati kiírásban közölteknek megfelelően hiánytalanul, azaz az internetes pályázati programűrlap minden kérdésére választ adva és az alábbi mellékletek elektronikus becsatolásával kell benyújtani:
a.a létesítő okiratának oldalhű digitális másolatát (pályázati útmutató 4.7.1. pontja) az EPER Dokumentum beküldő menüpontjában csatolhatja pályázatához.
Amennyiben a pályázó a létesítő okirat másolatát korábbi NCA pályázaton már benyújtotta, és az elutasítás oka nem az adott melléklet hiánya vagy formai hibája volt, illetve annak adattartalmában nem történt változás, ezen dokumentum ismételt csatolása nem szükséges. (A korábban benyújtott dokumentumról a pályázati programűrlapon nyilatkozni kell!)
b.a támogatás igénylésének évét megelőzően közhasznúsági nyilvántartásba vett szervezet esetén a közhasznúsági jelentés oldalhű digitális másolatát, a támogatás igénylésének évében közhasznúsági nyilvántartásba vett szervezet esetén az előző évről szóló számviteli beszámoló oldalhű digitális másolatát (pályázati útmutató 4.5.2. pontja) az EPER Dokumentum beküldő menüpontjában csatolhatja pályázatához.
Amennyiben már rendelkezésre áll a 2009. évi, akkor az, ennek hiányában a 2008. évi.
A közhasznúsági jelentés oldalhű digitális másolatát minden naptári évben egyszer, legkésőbb az első benyújtott pályázat beadási határidejéig kell megküldeni. Amennyiben a pályázó közhasznúsági jelentésének oldalhű digitális másolatát 2010-ben NCA pályázaton már benyújtotta az EPER rendszeren keresztül és az elutasítás oka nem az adott melléklet hiánya vagy formai hibája volt, ezen dokumentum ismételt beküldése nem szükséges. (A korábban benyújtott dokumentumról a pályázati programűrlapon nyilatkozni kell!)
c.Részletes és szakszerű kutatási terv
d.A kutatásba bevonni szándékozott együttműködő szervezetek, szakemberek kutatási tapasztalatát bemutató leírás, referencialista, irodalomjegyzék.
Továbbá e-pályázat esetén is postai úton meg kell küldeni
e.az EPER-ből kinyomtatható Regisztrációs Nyilatkozat szervezet képviselője által aláírt egy eredeti példányát.
Egy naptári évben csak egyszer kell benyújtani, legkésőbb az adott naptári évben elsőként beadott pályázat beadási határideje napján.
6.2. Beadási határidő: 2010. március 9. 24.00 óra
Határidőben benyújtott pályázatokra vonatkozó szabályokat a részletes pályázati útmutató 3.5. pontja tartalmazza.
6.3. A beadás helye
6.3.1. A Regisztrációs Nyilatkozatot az alábbi postacímre kell beküldeni:
ESZA Nonprofit Kft. Hazai Programigazgatóság
1590 Budapest, Pf.: 102.
vagy személyesen leadni legkésőbb a beadási határidő napján 16.00 óráig az alábbi címen:
ESZA Nonprofit Kft. Hazai Programigazgatóság
1134 Budapest, Váci út 45. „C” épület, II. emelet
Csak ajánlott küldeményként vagy tértivevénnyel postára adott dokumentumok esetében bírálunk el panaszokat!
Kérjük a borítékon feltüntetni a pályázati kategória kódját!
6.4. Részletes pályázati anyagok beszerzése
A pályázati kiírás elektronikus úton letölthető a www.nca.hu, valamint a www.esza.hu honlapokról, illetve az ESZA Nonprofit Kft. kérés esetén postai úton is eljuttatja az érdeklődő civil szervezetek számára.
A pályázati kiírás emellett személyesen is átvehető 9.00 és 16.00 óra között az ESZA Nonprofit Kft. székhelyén, valamint a megyei civil szolgáltató központokon keresztül (CISZOK elérhetőségek az útmutató 1.5. pontjában).
A pályázattal kapcsolatban további információkat az ingyenesen 9.00-15.00 óra között hívható 80/204-453 vagy a (06-1) 273-4250-es telefonszámon, valamint az [email protected] e-mail címen is kaphatnak.
7.A pályázat érvényességének vizsgálata
A benyújtott (vagy véglegesített) pályázatokat a Kezelőszervezet internetes pályázatkezelő rendszere automatikusan iktatja és pályázati azonosítóval látja el. A beérkezést követően a pályázat formai vizsgálatára kerül sor.
7.1. A formai bírálat szempontjai:
a)az e-pályázat kitöltöttsége, megfelelősége, határidőben történő véglegesítése az internetes pályázatkezelő rendszerben,
b)a mellékletek megfelelősége,
c)Regisztrációs Nyilatkozat megfelelősége, benyújtásának dátuma,
d)a pályázó szervezetnek a pályázat benyújtására való jogosultsága (NCA törvény 3. §),
e)kizárás fennállásának vizsgálata.
Amennyiben a Kezelőszervezet a pályázat formai bírálata során megállapítja, hogy a pályázat nem felel meg a pályázati kiírásban és a programűrlapban foglalt feltételeknek – a 7.2. pontban meghatározott kivételekkel –, a szervezetet hiánypótlásra hívja fel az útmutatóban meghatározott módon.
7.2. A pályázat az Ámr. 134. § (2) bekezdése alapján érvénytelen, hiánypótlásnak nincs helye a következő esetekben:
a)Az e-pályázat határidőig nem került véglegesítésre az internetes pályázatkezelő rendszerben.
b)A szervezetet a bíróság 2008. december 31. után vette jogerősen nyilvántartásba.
c)Nem az NCA törvény 3. §-a szerinti kedvezményezett nyújtott be pályázatot.
d)A programűrlapról a pályázó szervezet nem azonosítható egyértelműen (ideértve az olvashatatlan kitöltést is).
e)Amennyiben a pályázat nem a pályázatot kiíró Kollégium által adott évre elfogadott programűrlapon került benyújtásra, vagy EPER űrlapon került véglegesítésre
f)A pályázó szervezet kizárásra került korábbi pályázata alapján az NCA támogatási rendszeréből.
g)A pályázat beadási határidejéig a szervezet nem regisztrálta magát az EPER-ben.
8.A pályázat tartalmi elbírálásának kritériumai
Az NCA Tanács minden kollégiumra kiterjedő hatállyal meghatározta 2010. évre a pályázatok elbírálását érintő támogatási elveket. E támogatási elvekről szóló határozat olvasható a www.nca.hu honlapon.
A pályázat értékelése során a kollégium a 4. pontban foglalt tartalmi elemeket, valamint a csatolt mellékletek tartalmát értékeli pontozásos módszerrel.
A Kollégium által elfogadott tartalmi bírálati szempontrendszer (indikátorok) az alábbi:
a pályázati kiírásban megfogalmazott kutatási kérdések mindegyikére válaszol;
alaposan kidolgozott, igényes kivitelezésű kutatásokat valósítanak meg;
választott módszereik hatékonyan szolgálják céljaikat;
megalapozott, költséghatékony projektet valósítanak meg;
megfelelően alátámasztják a projekt hasznosságát, hatékonyságát;
igazolni tudják szakmai felkészültségüket a projekt megvalósítására;
megfelelő referenciákkal rendelkeznek.
9.Az elbírálás határideje
A pályázati folyamat időrendjéről a pályázati útmutató 2.1. pontja ad részletes tájékoztatást.
10. Pályázók döntést követő kiértesítése
A Kollégium döntését az ESZA Nonprofit Kft. hagyja jóvá. Támogató döntés esetén a döntés közzétételétől 15 napon belül a Kezelőszervezet a pályázónak postai úton (e-pályázat esetén elektronikus úton is) értesítést küld a pályázat elbírálásáról. Elutasító vagy kizáró döntés esetén a Kezelőszervezet e-pályázat esetén elektronikus úton küld értesítést 3 napon belül, amely tartalmazza az elutasítás vagy kizárás indokait. A pályázatokkal kapcsolatos döntések az NCA honlapján (www.nca.hu) közzétételre kerülnek.
A támogatási döntés ellen jogorvoslat-érvényesítésre a hatályos jogszabályoknak megfelelően van lehetőség.
11. Szerződéskötés
A Kollégium támogatási döntéséről szóló értesítő levelek tartalmazzák a szerződéskötés feltételeit és az ahhoz szükséges dokumentumok beküldési határidejét, módját.
Támogatási szerződés nem köthető azzal a szervezettel, amelynek esedékessé vált, meg nem fizetett köztartozása van.
A szükséges jogerős hatósági engedélyek hiányában támogatási szerződés nem köthető.
A Kezelőszervezet a beérkezett dokumentációkat megvizsgálja, és amennyiben a szerződéskötéshez szükséges dokumentumok valamelyike nem áll rendelkezésére vagy hiányos, a Kezelőszervezet a kedvezményezettet 8-8 munkanapos határidővel, két alkalommal hiánypótlásra szólítja fel. A hiánypótlási felszólítást első alkalommal elektronikus úton, a második alkalommal elektronikus és postai úton, tértivevényes küldeményként küldi meg.
Amennyiben a kedvezményezett a hiánypótlást nem, vagy késedelmesen teljesíti, a Kezelőszervezet tájékoztatja a döntéshozót. A támogatási döntés érvényét veszti, ha a támogatásról szóló értesítés kézbesítésétől számított 90 napon belül a pályázó hibájából nem jön létre a szerződés.
A támogatásban részesülővel a szerződéskötéshez szükséges valamennyi feltétel határidőben való teljesülése esetén a Kezelőszervezet által előkészített támogatási szerződést a miniszter nevében a Kezelőszervezet köti meg. Támogatás csak akkor nyújtható, ha a kedvezményezettnek a Szociális és Munkaügyi Minisztérium felé korábbi támogatásból származó, lejárt határidejű elszámolási vagy visszafizetési kötelezettsége nincs. A szerződés aláírására a szerződés megkötéséhez szükséges valamennyi dokumentum hiánytalan beérkezését követő 8 munkanapon belül kerül sor.
12. A támogatás folyósítása
A támogatás folyósítására egy összegben kerül sor, utólagos elszámolási kötelezettség mellett. A támogatás kiutalására a támogatási szerződés mindkét fél általi aláírását követő 15 napon belül kerül sor, amennyiben nincs egyéb ezt kizáró ok. A támogatás folyósításának feltételeit és ütemezését a kollégium az NCA tv. és az NCA Vhr. rendelkezései, valamint egyéb vonatkozó jogszabályok alapján hozza meg. A kifizetés feltételeit és ütemezését a nyertes pályázókat kiértesítő levél, valamint a támogatási szerződés tartalmazza.
Ha a szervezet azonos célú támogatásban korábban már részesült, úgy a 2010. évi pályázati felhívás alapján megítélt támogatás csak akkor folyósítható, ha a szervezet az előző évi azonos célú támogatással már elszámolt, és a Kezelőszervezet az elszámolás ellen a beadástól számított 30 napon belül nem emelt kifogást. A megítélt támogatás nem folyósítható, ha a Kollégium az előző évi támogatás beszámolóját elutasította.
13. A támogatás elszámolása és ellenőrzése
A kedvezményezettek a támogatás felhasználásáról a támogatási szerződés és a gazdálkodásukra vonatkozó előírások szerint kötelesek számot adni, melyről a pályázati útmutató 11. pontja ad részletes tájékoztatást. A beszámoló elfogadásáról vagy elutasításáról a Kollégium dönt.
A támogatás nem fordítható közüzemi szolgáltatás(ok) költségeinek finanszírozására (A.5 soron sem).
A Kollégium döntése értelmében nyomtatvány, irodaszer beszerzésére a megítélt támogatás maximum 5%-a fordítható. A projektben szerepet vállaló munkavállaló bruttó bére, illetve járulékai a projektre fordított munkaidő mértékében számolhatók el. Az esetlegesen biztosított önrész terhére a támogatási forrásból nem finanszírozható kiadások is teljesíthetők.
A szakmai beszámoló és pénzügyi elszámolás (együttesen: beszámoló) benyújtásának végső határideje a projekt befejezésétől számított 30. nap.
A beszámoláshoz szükséges formanyomtatványok letölthetők a www.nca.hu és a www.esza.hu honlapokról.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!