Mit jelent számunkra az euró?
Beküldési határidő: 2010. március 31.
Az euró
Az euró az Európai Unió 27 tagállama közül 16 ország által használt közös pénznem. Ezek az államok alkotják az úgynevezett euróövezetet. Az euró 1999-es bevezetése fontos lépés volt az európai integráció útján. A bevezetést egyszersmind e folyamat egyik legjelentősebb sikerének is tekinthetjük: ma már körülbelül 329 millió uniós polgár használja az eurót saját pénznemeként, és élvezi annak előnyeit. Ez a szám a jövőben még tovább fog növekedni, ha az eurót más uniós országokban is bevezetik.
A pályázat
„Mit jelent számunkra az euró?” – ez a címe fotópályázatunknak, amelyen az EU országaiban élő 14 és 18 év közöttifiatalok vehetnek részt, és csoportokat alkotva közösen felfedezhetik, hogy milyen szerepet játszik az euró az Európai Unióban. A részvételhez a pályázóknak olyan eredeti, saját csapatuk által készített fényképet kell benyújtaniuk, amely az euróról alkotott képüket szemlélteti. Mit jelent az euró a számotokra? Mit szerettek az euróval kapcsolatban? A képhez rövid magyarázó feliratot is csatolni kell.
A díjak
Ezt a pályázatot az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága szervezi. A pályázat első köre nemzeti szinten kerül lebonyolításra: a részt vevő uniós tagállamokból egy-egy győztes csapat jut tovább. Minden csapattag díjban részesül. A 27 országos szintű győztes közül a hét legjobb csapatot meghívjuk Brüsszelbe, ahol a döntőben győztes csapat tagjainak átnyújtjuk nyereményeiket a díjkiosztó ünnepségen.
A pályázat szabályai
1. pont: Mi a pályázat témája?
„Az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Foigazgatósága fotópályázatot hirdet csapatok számára „Mit jelent számunkra az euró?” címmel. Minden csapatnak olyan eredeti fényképet kell készítenie és benyújtania, amely az euróról alkotott képüket szemlélteti. Kérjük, hogy a képhez rövid magyarázó feliratot csatoljanak. Minden részt vevo csapatnak ki kell fejtenie jelentkezési lapján, hogy miért épp az adott fényképet választotta, és mi az a gondolat, amit kifejezésre szeretnétek juttatni a fényképükkel.”
A pályázat koordinációjában együttmuködo partner az ISSUES Management Tanácsadó Kft. kommunikációs ügynökség.
Issues Management
Madách tér 7. III. emelet 4.
1075 Budapest
MAGYARORSZAG
Tel: 06 1 328 0680
Fax: 06 1 328 0681
Email: [email protected]
2. pont: Ki vehet részt a pályázaton?
2.1. A pályázaton az Európai Unió 27 tagállamában élő 14 és 18 év közötti fiatalok vehetnek részt.
2.2. A pályázatból ki vannak zárva az uniós intézményeknél és a TiPiK konzorciumnál dolgozó személyek családtagjai.
3. pont: Hogyan vehetek részt a pályázaton?
3.1. A résztvevőknek legalább két, legfeljebb három fiatalból és egy felnőttből álló csapatokat kell alkotniuk. A felnőtt felel a csapatért a projekt időtartama alatt, ami magában foglalja azt is, hogy elkíséri őket a díjátadó ünnepségre. Ugyanaz a felnőtt több csapatot is felügyelhet.
3.2. A részvételi lapot interneten kell kitölteni és beküldeni.Ajánlatos, hogy ezt a feladatot a csapatot felügyelő felnőtt a lehető legkorábban elvégezze. Így a csapat nem marad le semmilyen újabb információról a pályázattal kapcsolatban.
3.3. A fényképet és a jelentkezési lapot elektronikus úton legkésőbb 2010. március 31-éig, szerdáig be kell nyújtani a ISSUES MANAGEMENT Ltd címére.Az anyagot mindenképpen ajánlatos minél hamarabb elküldeni annak érdekében, hogy biztosan beérkezzen időben. Postai úton benyújtott pályázatok esetében a postai bélyegző alapján ellenőrizzük, hogy a fényképet időben feladták-e.
A résztvevőknek a beküldött dokumentumokból meg kell őrizniük egy saját példányt is.
4. pont: Milyen teendőket kell elvégeznem?
A résztvevőknek egy fényképet kell készíteniük, amely azt szemlélteti, hogy mit jelent számukra az euró. A pályázat témájának értelmezése során a résztvevők nyugodtan szabadjára engedhetik képzeletüket.
A pályázaton való részvételhez:
- mindenekelőtt ki kell tölteni az internetes részvételi lapot (a fotót csak később kell benyújtani);
- ha a fotó készen áll a benyújtásra, akkor ki kell tölteni a pályázat honlapján megtalálható jelentkezési lapot;
- a fényképet és a kitöltött jelentkezési lapot e-mailben vagy postán el kell küldeni az országos koordinátornak (lásd 1. pont) legkésőbb 2010. március 31-éig.
A fotónak az alábbi követelményeknek kell megfelelnie:
4.1. A fotók lehetnek színesek vagy fekete-fehérek, és készülhetnek akár filmes, akár digitális fényképezőgéppel. A résztvevők szerkeszthetik is a fotókat. A szerkesztési munkák keretében kiigazíthatják a színeket vagy a kompozíciót, készíthetnek montázst, kollázst, retusálhatnak, módosíthatják a kép élességét, valamint helyesbíthetik a tónusértékeket.
4.2. A fotók digitálisan vagy papíron is benyújthatók. A digitális fotókat e-mailben a [email protected] címre kell beküldeni az alábbi formátumban:
- 4 961 x 3 508 pixel 300 dpi felbontás mellett, vagy 20 671 x 14 617 pixels 72 dpi felbontás mellett, bármely elterjedt fényképformátumban (például jpg, tif, png). Az e-mail méretének 10 megabájtnál kisebbnek kell lennie.
- A (papírra) kinyomtatott fényképeket az országos koordinátornak, az ISSUES Management Kft.-nek kell elküldeni A3 (álló vagy fekvő) formátumban, azaz 29,7 cm × 42 cm méretben.
4.3. A pályaműveknek címet kell adni, és rövid, legfeljebb 150 karakteres magyarázó feliratot kell csatolni hozzájuk. A résztvevőknek ki kell tölteniük a pályázati űrlap vonatkozó részeit.
4.4. Kizárólag eredeti fotó nyújtható be. Szerzői jog által védett anyag nem használható fel a pályaművekhez.
4.5. A fényképen esetleg szereplő személyeknek írásban hozzá kell járulniuk a fénykép elkészítéséhez.
4.6. Minden csapat csak egy-egy fényképet nyújthat be.
4.7. Az európai szintű győztesek fényképeit a jövőben esetleg felhasználhatják az euróról vagy a Gazdasági és Monetáris Unióról (GMU-ról) szóló kampányokhoz.
5. pont: Mit kell tudni a szerzői jogokról és a szellemi tulajdonhoz fűződő jogokról?
A kész pályamű kizárólag a pályázat céljából jöhet létre. A résztvevők teljes mértékben felelősséget vállalnak a pályaművükért, és beleegyeznek, hogy a pályaművet és az annak terjesztéséhez, illetve reprodukciójához fűződő jogokat díjmentesen átruházzák az Európai Bizottságra. Az Európai Bizottságnak ennélfogva jogában áll a pályaműveket saját belátása szerint felhasználni, sokszorosítani, módosítani, közzétenni és terjeszteni. A pályaműveket nem szolgáltatjuk vissza.
6. pont: Hogyan kerülnek kiválasztásra a győztesek?
6.1. A győztes pályaműveket hétfős zsűri választja ki. A zsűri tagjai az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatóságának képviselője, a Bizottság egy másik főigazgatóságának képviselője, valamely nemzeti minisztérium egy munkatársa, egy kommunikációs szakértő, egy tanár, egy fényképész, valamint egy olyan fiatal, aki egy ifjúsági szervezet működésében aktív szerepet vállal.
6.2. A fényképek elbírálása során figyelembe veszik azt, hogy a motívum mennyire illeszkedik az adott témához, továbbá a kifejezésmód eredetiségét, a vizuális hatást és a kép esztétikumát.
6.3. 27 országos szintű győztes csapat kerül kiválasztásra. A 27 győztes közül ezután hét uniós szintű győztes csapatot választanak ki. A hét uniós szintű győztes csapat közül az kapja az első díjat, amelyik a legmagasabb pontszámot szerezte. Mind a hét csapat meghívót kap a Brüsszelben megrendezendő díjátadó ünnepségre.
7. pont: Mikor kerülnek kiválasztásra a győztesek?
A győztes csapatok kiválasztására 2010 áprilisában kerül sor. A szervezők valamennyi győztessel személyesen felveszik a kapcsolatot, és az országos szintű győztesek fényképeit bemutatják az adott tagállam európai bizottsági honlapján, valamint a Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatóság honlapján.
A hét uniós szintű győztes számára a díjátadó ünnepséget 2010 májusában rendezik meg Brüsszelben.
8. pont: Milyen nyeremények várják a győzteseket?
A 27 országos győztes csapat tagjai kapnak egy-egy 30,7 cm (12”) méretű professzionális digitális rajztáblát, amely illusztrációk, vázlatok készítésére, ipari tervezésre, fényképszerkesztésre és weboldalak tervezésére is használható.
A hét uniós szintű győztes csapatot a szervezők meghívják egy brüsszeli kirándulásra, amelyre 2010 májusában kerül sor. A résztvevők felfedezhetik a város látnivalóit – így egyebek mellett az uniós intézmények épületeit –, valamint részt vesznek a díjátadó ünnepségen. A szervezők mind a hét csapat esetében biztosítják három fiatal és egy kísérő felnőtt útiköltségét és szállását. Az országos szintű győztesek fényképeit bemutatják az adott tagállam európai bizottsági honlapján, valamint a Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatóság honlapján.
A hét uniós szintű győztes közül a legmagasabb pontszámot szerző csapat kapja a fődíjat, egy Nikon D3000 digitális tükörreflexes fényképezőgépet, 18–55 mm-es vibrációcsökkentő lencsekészlettel, 70–300 mm-es Sigma zoomobjektívvel, 4 GB-os memóriakártyával és fotótáskával.
9. pont: Felelősségvállalás
A szervezők nem vállalják a felelősséget abban az esetben, amennyiben előreláthatatlan körülmények következtében vissza kell vonni, el kell halasztani vagy módosítani kell a pályázatot. Nem vállalják a felelősséget azért sem, ha szállítás közben a fotókat ellopják, illetve ezek szállítás közben elvesznek, megsérülnek, vagy kézbesítésük késedelmet szenved. Ezenkívül a 3. és 7. pontban említett dátumok megváltozhatnak a szervezéssel összefüggő, vagy egyéb, előreláthatatlan okokból. Ilyen esetekben a résztvevőket a lehető legkorábbi időpontban értesítjük (ezért is fontos a minél korábbi regisztráció).
10. pont: A szabályok elfogadása
A pályázatra való jelentkezés által a résztvevők teljes mértékben elfogadják e szabályokat.
11. pont: Adatvédelem
Itt egy fontos nyilatkozatot olvashat személyes adatai védelmére vonatkozóan.
A versenynaptár
A dátumok a szervezéssel kapcsolatos okokból vagy elháríthatatlan külső okoknál fogva esetleg módosulhatnak. A résztvevőket ilyen esetekben a lehető legkorábban értesítjük (ezért is fontos a korai regisztráció).
2010. január: A regisztráció kezdete; kérjük a résztvevőket, hogy a lehető legkorábban regisztrálják magukat.
A jelentkezési lap elérhető a honlapon.
2010. március 31.: A résztvevőknek eddig a határidőig kell leadniuk pályamunkájukat (lásd a pályázat szabályainak 3. pontját)
2010. április: A zsűri ülése
2010. május: Városnézés és díjátadó ünnepség Brüsszelben
Kapcsolat:
Nattán-Angeli Nóra
Issues Management
Madách tér 7. III. emelet 4.
1075 Budapest
MAGYARORSZAG
Tel: 06 1 328 0680
Fax: 06 1 328 0681
Email: [email protected]
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!