Közlekedési módok összekapcsolása gazdasági központok intermodalitásának közlekedési infrastruktúrájának... (KözOP-2009-4.1)
A pályázatok benyújtása 2010. január 15-től 2010. április 30-ig lehetséges
Támogatás célja
Jelen pályázat egyfordulós és nyílt pályázat. Célja egyfelől a Magyarországon áthaladó áruszállítások jobb logisztikai kiszolgálásának, másfelől az ipari parkokban működő vállalkozások piacra jutásának elősegítése közlekedési infrastruktúra elemek fejlesztése révén. A támogatás a jelentős logisztikai tevékenységet végző intermodális és regionális logisztikai központok, regionális kereskedelmi repülőterek és ipari parkok fő közlekedési hálózathoz való fizikai kapcsolódásának fejlesztését, valamint az áruforgalmat bonyolító kikötők infrastruktúrájának korszerűsítését célozza.
Célunk elsősorban az intermodalitás fokozása, környezetbarát vasúti és vízi szállítási infrastruktúra biztosítása az áruszállítás számára, és ezáltal távlatilag egy kedvezőbb közlekedési modal split elérése.
A támogatás forrása az EU bizottság 2009. augusztus 14-én kelt, a KözOP módosítását jóváhagyó határozata szerint megváltozott, az Európai Regionális Fejlesztési Alap helyett a Kohéziós Alap (a továbbiakban KA) lett. A Bizottság határozata az állami támogatásról még a KözOP módosítása előtt született, így e pályázat kiírásakor egyidejűleg kell figyelembe vennünk a határozatban szereplő feltételeket és a módosított KözOP feltételeit.
A KA az egyértelmű környezeti előnyökkel járó területeken tehet beavatkozásokat. A KA a „transzeurópai hálózatokon kívüli közlekedési szektorban a vasúti, folyami és tengeri közlekedés, az intermodális közlekedési rendszerek és kölcsönös átjárhatóságuk” fejlesztését támogathatja, ezért a támogatás súlypontja a vasúti és vízi úti fejlesztések felé mozdul el, közúti fejlesztések csak akkor támogathatók, ha egyértelműen az intermodalitást, a környezetbarát szállítási módok fokozott használatát segítik elő.
A támogatásról hozott határozat szerint jelenleg nem támogathatók a Közép-magyarországi Régió (a továbbiakban: KMR) fejlesztései, jóllehet a támogatás megváltozott forrása (a KA) ezt lehetővé tenné.
Ezért a pályázati kiírással egyidejűleg a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kezdeményezte a támogatást megalapozó 10/2008. (VIII. 1.) NFGM rendelet módosítását, majd ezt követően a támogatást ismét bejelenti a Bizottságnak, így a KMR beemelése a támogatható területek közé lehetővé válik. .
Részcélok
A támogatás az intermodális és regionális logisztikai központok, ipari parkok, áruforgalmat bonyolító kikötők, regionális kereskedelmi repülőterek telekhatára és a fő közlekedési hálózat közötti közlekedési infrastruktúra fejlesztésére szolgál, valamint az áruforgalmat bonyolító kikötők alapinfrastruktúrájának korszerűsítését célozza. Telekhatáron belüli közlekedési infrastruktúra (iparvágány, belső út) fejlesztésére jelen pályázati konstrukció keretében kizárólag az országos közforgalmú kikötők pályázhatnak.
1. Kikötői alapinfrastruktúra és víziútcsatlakozások fejlesztése
2. Vasúti csatlakozások és összekötések fejlesztése
3. Közúti kapcsolat fejlesztése
Kedvezményezettek köre
Jelen pályázati konstrukcióra pályázhatnak
- kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok, amelyek nem tartoznak az EVA hatálya alá
- helyi önkormányzatok (1990. évi LXV. tv.),
- helyi önkormányzatok társulásai (1990. évi LXV. tv.),
- állami költségvetési szervek (A költségvetési szervek szabályozása: Ptk 36. §.; Áht. 87. §.),
Amennyiben a pályázó nem bejegyzett szervezet, akkor a pályázat benyújtásának időpontjában igazolni szükséges, hogy a szervezet előtársaságként működik és a bejegyzésére vonatkozó kérelmet a cégbírósághoz benyújtotta. A szervezet megalapításáról szóló jogerős bírósági bejegyzésnek a Támogatási Szerződés aláírásáig kell rendelkezésre állnia.
Támogatható tevékenységek köre
Jelen Pályázati felhívás és útmutató keretében az alábbi tevékenységekre lehet pályázni:
1. Intermodális és regionális logisztikai központok, regionális kereskedelmi repülőterek és áruforgalmat bonyolító kikötők külső közlekedési infrastruktúrájának (Közúti kapcsolatok, vasúti összekötések és csatlakozások) fejlesztése A fő közlekedési hálózathoz csak közúti kapcsolattal rendelkező regionális logisztikai központok és regionális kereskedelmi repülőterek közúti kapcsolat fejlesztésére csak abban az esetben pályázhatnak, ha a fejlesztés környezetre gyakorolt kedvező hatását a pályázó számszerűen be tudja mutatni
2. Ipari parkok intermodálissá fejlesztése a vasúti kapcsolat kiépítésével illetve fejlesztésével
3. Áruforgalmat bonyolító kikötők vízi közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése [különösen partfalak; rakpart a hajózást kiszolgáló infrastruktúrával (lépcsők, kikötőbakok, kikötő pontonok) a kikötő megközelítésére szolgáló hajóút és medencekotrás; a közlekedési infrastruktúra fejlesztés védelmét biztosító árvízvédelmi töltés, illetve partvédelmi mű építése, áthelyezése, megerősítése; folyótorkolat elzárás; közúti kapcsolatok, vasúti összekötések és csatlakozások; csatlakozó közúti-vasúti csomópont külön szintű kereszteződésének kialakítása; alagutak, átjárók építése, bővítése, felújítása], valamint az országos közforgalmú kikötők belső közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése.
Támogatás mértéke
Ipari parkok és intermodális és regionális logisztikai központok, regionális kereskedelmi repülőterek külső közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése esetén maximum:
Áruforgalmat bonyolító kikötők fejlesztése esetén maximum:
Közforgalmú nemzetközi és országos jelentőségű kikötők fejlesztése esetén – amennyiben a projekt közcélúnak és jövedelemtermelőnek minősül - a támogatás mértéke a támogatható tevékenységek alapján meghatározott elszámolható költségek költség-haszon elemzés alapján számított meg nem térülő része, de maximum a támogatható tevékenységek alapján meghatározott elszámolható költségek 85%-a. Jövedelemtermelőnek nem minősülő projekt esetén az elszámolható költségek 85%-a.
Támogatás összege
A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege: minimum 50.000.000 Ft, maximum 1.000.000.000 Ft lehet, de legfeljebb a D2 pontban meghatározott támogatási mértéknek megfelelő arányban.
Kiíró szervezet:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Címe: 1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.
Tel.: (40) 638-638 (1) 474-9180
Fax.: (1) 474-9191
Honlap: www.nfu.hu
E-mail: [email protected]
Közreműködő szervezet:
KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt.
1012 Budapest, Vérmező út 4
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!