- Hírek
- Új pályázatok
- Ágazati OP
- Regionális OP-k
- Hazai pályázatok
- ESZA pályázatok
- Nemzeti Civil Alapprogram
- Nemzeti Kulturális Alap
- Tempus Közalapítvány
- Egészségügyi pályázatok
- Esélyegyenlőségi pályázatok
- Fiataloknak szóló pályázatok
- Foglalkoztatás / OFA
- Gazdasági pályázatok
- Idegenforgalmi pályázatok
- Kisebbségeknek szóló pályázatok
- Környezetvédelmi pályázatok
- Közigazgatási pályázatok
- Kulturális pályázatok
- Kutatás, fejlesztés (K+F) pályázatok
- Média pályázatok
- Mezőgazdasági pályázatok
- Oktatási pályázatok
- Sport pályázatok
- Társadalmi célú pályázatok
- Területfejlesztési pályázatok
- GYIK
- Pályázatírók
- Események
- Kapcsolat
- Médiaajánlat
Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel (TÁMOP – 3.3.7/09/1)
A pályázat benyújtása 2009. szeptember 1-től 2009. október 31-ig lehetséges
Támogatás célja
A TÁMOP 3.3.7 konstrukció célja a TÁMOP 3. prioritásának célkitűzéseihez igazodó, a már elfogadott, illetve elindult közoktatási, kulturális és esélyegyenlőségi programokkal harmonizáló – a kistérségi specifikumokat közvetlenül is megvalósító – fejlesztési projektek támogatása.
A konstrukció célja a minőségi és esélyteremtő közoktatás kialakításának és a kultúra eszközeivel az egész életen át tartó tanulás feltételeinek javítása a leghátrányosabb helyzetű (LHH) kistérségekben.
Cél az esélyegyenlőség és minőségi oktatás szempontjából a legmegfelelőbb közoktatási és kulturális intézményfenntartói környezet kialakítása a kistérségen belül.
A konstrukció egyik alapvető célja, hogy az LHH kistérségekben elősegítse az esélyegyenlőség érvényesülését és megerősítse az iskolarendszer esélyteremtő szerepét a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók vonatkozásában az alábbi konkrét célok elérése révén: a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek és tanulók iskolai szegregációjának csökkentése, indokolatlan fogyatékossá minősítésük csökkentése, korai és rendszeres óvodáztatásuk elősegítése, továbbtanulási útjaik megerősítése, minőségi oktatási szolgáltatásokhoz történő hozzáférésük javítása, az iskolai diszkrimináció csökkentése.
További cél, hogy az LHH kistérségek fejlesztési tervük alapján javíthassák a kistérség szükségleteihez leginkább igazodó kulturális szolgáltatásokat, elsősorban a könyvtári, múzeumpedagógiai valamint közművelődési, ezen belül felnőttképzési programok és szolgáltatások fejlesztésével. Ez alapvetően a hátrányos helyzetű emberek munkaerőpiaci érvényesülés szempontjából releváns kompetenciáinak fejlesztését kell, hogy szolgálja.
A minőségi és esélyteremtő közoktatás megteremtésének követelménye különösképp indokolt a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben, ahol az országos átlag alatti – a kompetencia eredményektől az infrastrukturális ellátottságon keresztül az iskolai szegregációig – szinte minden oktatási minőséget mérő mutató. E kistérségek települései ugyanakkor rendre alacsonyabb arányban részesülnek az e problémák csökkentését célzó országos fejlesztésekből, mert a nyílt pályázatokban nem képesek versenyezni a jobb helyzetben lévő fenntartókkal. Indokolt ezért a TÁMOP 3.1.4, 3.2.3, 3.3.5, 3.2.4, és 3.2.8 tartalmi elemeivel átfedő, attól lehatárolt külön konstrukció indítása, amelyben e kistérségek a kistérségi szintű minőségbiztosított közoktatási és esélyegyenlőségi intézkedési tervek, továbbá kulturális stratégiák alapján automatizált eljárásban kapják meg a szükséges fejlesztéseket.
E kistérségekben kiemelten fontos a minőségi és esélyegyenlőségi szempontok alapján a legmegfelelőbb fenntartói környezet kialakítása, amelyet csak egy kistérségi alapú fejlesztésben lehet megvalósítani.
Szintén kiemelt fontos a kulturális szolgáltatások minőségének és kínálatának javítása, annak érdekében, hogy a kultúra kistérségi intézményeinek szolgáltatásai révén hatékonyan hozzájáruljon az LHH kistérségek felzárkóztatásához.
Részcélok
Minőségi oktatás támogatása:
- a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek és tanulók iskolai szegregációjának csökkentése a minőségi oktatási szolgáltatásokhoz való hozzáférés révén, illetve a hátrányos helyzetű gyerekek, tanulók és a sajátos nevelési igenyű gyerekek, tanulók többségi óvodákba, iskolákba való integrálását elősegítő tevékenységek támogatása a halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű és a sajátos nevelési igenyű
- gyerekek, tanulók családtagjaikkal való együttműködés támogatása a lemorzsolódás megakadályozása, az iskolai eredményesség, és a társadalmi beilleszkedés érdekében az inkluzív és minőségi oktatást biztosító intézményi feltételek fejlesztése
- integrációt támogató módszertani és kompetencia-alapú fejlesztések, és a pedagógiai munka minőségének, hatékonyságának javítása
Múzeumok oktatási, képzési szerepének erősítése:
- Iskolák és múzeumok közötti partnerség erősítése: kompetenciafejlesztés a kedvezményezett múzeumok és iskolák együttműködésében megvalósuló, a formális oktatást kiegészítő múzeumpedagógiai programsorozatok révén;
- A nem formális és informális tanulást szolgáló iskolabarát élményprogramok és múzeumi közművelődési programcsomagok kialakítása az egész életen át tartó tanulás jegyében.
A könyvtári hálózat formális és informális képzési szerepének erősítése:
- helyi képzési és tanulási szükségletek kielégítése hagyományos és online könyvtári szolgáltatások fejlesztésével
- a térségi és helyi szinteken őrzött dokumentumok bekerülése az egységes országos lelőhely-nyilvántartásba,
- a lakosság információkeresési és digitális kompetenciáinak fejlesztése érdekében könyvtári képzési programok lebonyolítása az olvasási készségek és az olvasáskultúra fejlesztése a helyi lakosság körében
Kedvezményezettek köre
Projektgazda kizárólag Komplex programmal támogatott leghátrányosabb helyzetű kistérség (311/2007. (XI. 17.) Kormányrendelet 2. sz. mellékletében meghatározottak) valamelyikében működő intézmény, illetve annak fenntartója lehet.
Konzorcium vezetője csak az a szervezet lehet, amely az F9 25.sz. melléklet szerinti táblázatban projektgazdaként szerepel. Ettől eltérni csak az NFÜ LHH programiroda írásos engedélyével lehet.
Jelen kiírás keretében közoktatási, közművelődési intézmények, könyvtárak, múzeumok és ezek fenntartói pályázhatnak önállóan, vagy konzorciumban.
Amennyiben az intézmény nem önálló jogi személy és/vagy nem önállóan gazdálkodó szervezet, illetve egyéb okokból önállóan nem pályázhat, a pályázatot a fenntartó is benyújthatja. Ebben az esetben a támogatás kizárólag jelen pályázat feltételei szerint, a benyújtott projektötletben szereplő intézmény ill. szervezeti egység fejlesztésére fordítható.
Projektgazda lehet:
- Helyi önkormányzati végrehajtó költségvetési szerv (KSH 321);
- Helyi önkormányzat által felügyelt költségvetési szerv (KSH 322);
- Helyi kisebbségi önkormányzati végrehajtó költségvetési szerv (KSH 323);
- Helyi kisebbségi önkormányzat által felügyelt költségvetési szerv (KSH 324)
- Önkormányzati fejlesztési társulás (KSH 364) és intézményei;
- Többcélú kistérségi társulás (KSH 366) és intézményei;
- Kistérségi fejlesztési tanács (KSH 365)
- Gesztor önkormányzat, társulás (KSH 951)
- Egyéb, jogi személyiségű non-profit szervezet (KSH 599)
Konzorciumi tagként a fentebb felsorolt szervezetek és intézmények, valamint:
- A C1. V. pont vonatkozásában az 1997. évi CXL. törvény szerinti kulturális intézmények és fenntartóik
- A C1. pont I. pont vonatkozásában a 2005. évi CXXXIX. törvény 1. számú mellékletében felsorolt, államilag elismert felsőoktatási intézmények
- Egyházi szervezetek (KSH 551, 552, 553)
- Alapítvány (KSH 56)
- Egyéb, jogi személyiségű non-profit szervezet (KSH 599)
- Egyesület (KSH 52)
- Non-profit gazdasági társaságok (KSH 59, KSH 691)
A konzorciummal szemben támasztott feltételek:
- Konzorciumi tagok száma projektenként legfeljebb öt lehet, a konzorcium vezetőjével együtt.
- Konzorciumok esetén a konzorciumi partnerek a támogatás elnyerését követően kedvezményezetteknek minősülnek.
Jogi forma tekintetében nem pályázhat az a fenntartó, amely gazdasági társaság, kivéve azon átalakult közhasznú társaságokat, melyek non-profit gazdasági társasággá történő átalakulása jogszabályi előírás alapján történt.
Részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv pályázása esetében az F9 15. sz. melléklet szerinti fenntartói nyilatkozat csatolása szükséges.
Konzorciumban benyújtott pályázat esetében a konzorcium létrehozására irányuló együttműködési megállapodást kell kötni az útmutató mellékletét képező megállapodási minta alapján (F9. 6. sz. melléklet).
Támogatható tevékenységek köre
I. Pedagógiai és módszertani kultúra fejlesztése, pedagógusképzés
- pedagógus továbbképzés (pl. gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, logopédus, pszichológus, gyógytornász, úszó-oktató, pedellus és dajkaképzés, módszertani képzések szervezése, vagy ezeken részvétel)
- tanulás- és tanításmódszertan tréning, kiégés elleni tréning, interperszonális hatékonyság fejlesztése – kommunikációfejlesztés, konfliktuskezelés, önismereti tréning, pedagógiai kreativitásfejlesztés, Fejlesztő pedagógusok módszereinek alkalmazása a napi gyakorlatban
- integrált nevelést támogató módszertani képzések; halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű sajátos nevelési igényű gyerekekkel foglalkozó szakemberek módszertani képzése
- logopédus és fejlesztő-gyógypedagógus alkalmazása
- új pedagógiai módszerek és gyakorlat alkalmazása az iskolai életben. Elérhető, hospitálható modell értékű gyakorlatok közvetítése, kiajánlása
- akkreditált OOIH tanártovábbképzések (IPR, módszertani), mentorálások
- elérhető IPR szakértők, mentorok biztosítása, kiajánlása
- Integrált Pedagógiai Rendszer (IPR) működtetése
- minőségirányítási rendszer működtetése az önértékelések segítésére
- szakmai programok módosításához kapcsolódó többletmunka (innovatív oktatásszervezési eljárások módszertanának beépítése a közoktatási intézmény pedagógiai programjába, felkészülés azok alkalmazására egyes tanulócsoportokban, évfolyamokon; tantervfejlesztés a kompetenciafejlesztő oktatási programok, módszertani eljárások adaptációjához)
- kompetenciafejlesztés oktatási intézmények vezetőinek (önismereti tréning, interperszonális hatékonyság fejlesztése – kommunikációfejlesztés, konfliktuskezelés, együttműködő tanulás)
- helyi/kistérségi tanterv kialakítása (a gyerekek meglévő kompetenciáit lekötve, felhasználva alakítja ki a szükséges iskolai környezetet)
- kompetencia alapú oktatási programcsomagok, módszertani eljárások, digitális tartalmak befogadásának és bevezetéséhez szükséges feltételrendszer megteremtése
- mentortanárok szakmai felügyelete külsős szakértőkkel
- együttműködés feltételeinek megteremtése, egységes és közös adatbázisok létrehozásával és működtetésével, intézményközi honlap szerkesztése és működtetése
- akkreditált rendszerű továbbképzéseken való részvétel
- pedagógiai szakszolgálat igénybevétele, kibővítése
- regionális, kistérségi, települési – intézményközi – együttműködések kialakítása elsősorban a területi, intézmények közötti egyenlőtlenségek csökkentese érdekében
- közoktatási vezetőképző programok támogatása
II. Tehetséggondozás, kompetenciafejlesztés
- kistérségi tehetséggondozó (iskola) műhely létrehozása
- kompetenciafejlesztő programok (nyílt nap, korrepetálás gimnazista diákmentorokkal, tanulmányi verseny, nyári tábor, szakkörök)
- a kulcskompetenciák fejlesztését támogató, újszerű tanulásszervezési eljárások taneszközök bevezetése (tantárgyi integráció, epochális oktatás, múzeumpedagógia, stb.), modern pedagógiai módszertan alkalmazása (kooperatív technikák, projektmódszer, témahét, stb.);
- készségfejlesztés (idegen nyelv, informatika, szövegértés, szövegalkotás, matematika-logika, szociális- életvitel ismeretek fejlesztése)
- a NAT szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja
- az oktatási programok, újszerű tanulásszervezési technikák alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modern pedagógiai módszertan alkalmazása (kooperatív technikák, projektmódszer, témahét, múzeumpedagógia stb.)
- digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése
- az intézmények pedagógiai programjának, informatikai stratégiájának összehangolása az IKT alapú kompetenciafejlesztés céljaival;
- a közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése fentiek intézményi implementációjára, megvalósítására, szaktanácsadói támogatás igénybevétele
- továbbtanulásra felkészítő program (pályaorientáció, pályaválasztást segítő, középiskolára felkészítő program, szakképzésbe, illetve a felsőoktatásba való átmenet segítése)
- tanulási életutat fejlesztő program (ideális tanulási háttér biztosítása, szoftverekkel, tanulási elemekkel segített fejlesztés; fejlesztő pedagógia alkalmazása; alapkészségek és alapkompetenciák fejlesztése egyéni és kiscsoportos foglalkozások biztosításával; egyéni fejlesztési tervek kidolgozása teamben kifejezetten a hátránykompenzálásra; kapcsolatépítés a családdal)
- komplex művészeti nevelési program (drámapedagógiai műhely, énekkar, médiakör, kézműves szakkör)
- általános iskola-középiskola átmenet biztosítása
- az intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása, oly módon, hogy az a jelen pályázatban vállalt tevékenységek sikeres megvalósítását elősegítse és támogassa;
III. Hátrányos helyzetű gyermekek integrációja, fejlesztése, tanoda létrehozása és működtetése
- felzárkóztató, esélyteremtő, tehetséggondozó foglalkozások halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyerekek részére (korai felkészítés és fejlesztő iskolai oktatás)
- halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű, középiskolai és szakiskolai tanulók munkaerő-piaci felkészítése tehetséggondozással
- halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű, középiskolai és szakiskolai tanulók tehetséggondozása, továbbtanulásra való felkészítése
- a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek korai (3 éves kortól történő), szervezett beóvodázásának és az óvodai hiányzások megszűntetésének elősegítése
- sajátos nevelési igényűvé minősített tanulókat kibocsátó alap és középfokú oktatási intézmények együttműködése
- halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű és SNI sajátos nevelési igényű tanulók tanórai és tanórán kívüli tanulásának támogatása
- halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű és speciálissajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók családtagjaikkal való együttműködés – felkészítés, tanácsadás az iskolai eredményesség és a társadalmi beilleszkedés érdekében
- a lemorzsolódás és kirekesztődés megelőzését támogató személyközpontú, egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kialakítása
- a halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű gyerekek, tanulók és a sajátos nevelési igenyű gyerekek, tanulók többségi óvodákban, iskolákban való integrálását elősegítő programok intézményi alkalmazása, a szakmai felkészülést szolgáló pedagógus-továbbképzéseken való részvétel, továbbá az elsajátítottak intézményi adaptációját segítő szolgáltatások megvalósítása;
- iskolai nevelést kiegészítő program beindítása a kistérség területén
- tanoda létrehozása, szervezése; kistérségi tanoda hálózat létrehozása;(kizárólag az F9 23. melléklet – Tanoda Sztenderd – alapján)
o felvételire való felkészítés
o pályaorientációs tevékenységek
o mentor-hálózat kialakítása (kiválasztás, OKJ-s képzés, foglalkoztatás, hálózatba szervezés, továbbképzések)
o továbbtanulási előkészítő foglalkozások
Tanoda célcsoportja: A tanodába a migráns tanulókon kívül bevont tanulók legalább 75%-ának halmozottan hátrányos helyzetűnek és/vagy gyermekvédelmi gondoskodás alatt állónak kell lennie. (A gyerekek törvényi státuszának esetleges változásai estén mindig a bemeneti státuszt kell figyelembe venni. Tehát minden olyan gyerek, aki a tanodába való bekerülésekor halmozottan hátrányos helyzetű, a programban való részvétele végéig – a célcsoport szempontjából – halmozottan hátrányos helyzetűnek számít (amennyiben a tanoda igazolni tudja a gyerek „bemeneti státuszát”).
A tanoda elsődleges célcsoportjai:
o az általános iskola felső tagozatos és a középiskola halmozottan hátrányos helyzetű és/vagy gyermekvédelmi gondoskodás alatt álló tanulói
o a korábban sajátos nevelési igényűvé minősített, de felülvizsgálat után a többségi tantervű oktatásba visszahelyezett, a szegregált oktatási környezetből integráló oktatásba átkerült és a folyamatos figyelemmel kísért alsó tagozatos tanulók,
o bármely osztályfokon tanuló migráns tanulók azokon a településeken, ahol menekülteket befogadó állomás, illetve kísérő nélküli kiskorúak otthona létesült.
A tanoda másodlagos célcsoportja:
o a tanoda heti egy alkalommal, a legalább 30 fő (600 főnél kisebb településeken legalább 20 fő), az elsődleges célcsoportba tartozó tanulói bázisa mellett, további 1. osztályos, halmozottan hátrányos helyzetű és/vagy gyermekvédelmi gondoskodás alatt álló tanulók egyéni, illetve csoportos fejlesztését is felvállalhatja.
IV. Óvoda/iskola
- óvoda-iskola átmenetet támogató szakmai együttműködések megteremtése, (szociális és mentális fejlesztés, szociális, manuális készség fejlesztés, nagymozgásos és kismozgásos fejlesztés stb.),
- óvodai integráció feltételrendszerének megteremtése, alternatív programok kidolgozása, bevezetése
- DIFER programcsomag bevezetése az óvodákban
V. Az egész életen át tartó tanulás támogatása érdekében a kulturális szolgáltatások minőségének javítása
V.1. A könyvtárhasználók igényeinek hatékonyabb kielégítését célzó szolgáltatás-fejlesztés:
- az egységes országos lelőhely-nyilvántartás elveihez igazodó könyvtári elektronikus katalógusok, adatbázisok kialakítása, fejlesztése;
- interaktív könyvtári honlapok kialakítása;
- az olvasáskultúra fejlesztését, a könyvtári szolgáltatások népszerűsítését célzó helyi programok lebonyolítása;
- legalább egy fő könyvtári munkatárs részvételének biztosítása akkreditált továbbképzéseken, illetve az Országos Képzési Jegyzéken szereplő képzéseken.
- távoli elérésű, esetenként 24 órán keresztül elérhető könyvtári on-line szolgáltatások megvalósítása (pl. beiratkozás, dokumentumkölcsönzés, hozzáférés előfizetéses dokumentumokhoz stb.);
- a könyvtárhasználatra irányuló – kizárólag a könyvtárakban megvalósuló – digitális és információkeresési készségeket fejlesztő helyszíni és on-line programok;
- a projekt keretében megvalósítandó képzésekhez az intézményi felnőttképzési akkreditációs folyamat lefolytatása, az intézményi akkreditáció megszerzése
- akkreditált könyvtárszakmai képzések lebonyolítása;
- könyvtári munkatársak számára a pályázati konstrukcióban megvalósuló fejlesztésekkel kapcsolatos, indokolt idegen nyelvi tanfolyamok szervezése, illetve
- nem támogatásból megvalósuló tanfolyamok esetén – a tanfolyamokon való részvétel biztosítása (min 120 óra/fő/képzés)
- könyvtári munkatársak számára a nemzetközi információ-források szolgáltatása érdekében könyvtári szaknyelvi képzések szervezése, illetve – nem támogatásból megvalósuló tanfolyamok esetén – a tanfolyamokon való részvétel biztosítása (min. 60 óra/fő/képzés)
V.2. Közművelődési intézmények az egész életen át tartó tanulásért
- formális, non-formális vagy informális képzések megszervezése és lebonyolítása
- megtartó képességet segítő közösségi programok (non-formális és informális interaktív programok kidolgozása és megvalósítása)
- az intézményfejlesztés, a szükséges kapacitások megteremtése érdekében a kulturális szakemberek át- és továbbképzése.
- az oktatást kiegészítő, iskolán kívüli programok lebonyolítása, különösen az ifjúsági korosztálynak szóló képesség- és kompetenciafejlesztő, tehetséggondozó és közművelődési programok.
- a digitális és nyelvi kompetenciák fejlesztése, a digitális írástudás alapkompetenciáinak megszerzése.
- a társadalmi tanulási folyamat elősegítése, amely gyermekkortól kezdve az állampolgári részvétel fejlesztéséhez, a részvételi demokrácia erősítéséhez, a hátrányos helyzetű egyének és csoportok jogérvényesítéséhez, a demokratikus kötelezettségek és jogok tudatosításához, a magyar és az európai társadalom demokratikus működésének stabilizálásához és fejlődéséhez járul hozzá.
- a helyi értékek korszerű keretek közötti alkalmazását elősegítő közösségi programok támogatása: általános és szakmai célú, informális és nem formális képzési programok lebonyolítása.
V.3. Múzeumok oktatási-képzési szerepének erősítése
A. Múzeumok és iskolák partnersége: a múzeumi gyűjteményeken alapuló, az iskolai igényekhez, tantervekhez szorosan illeszkedő, a gyermek- és ifjúsági célcsoportokra irányuló múzeumpedagógiai programsorozatok tervezése és megvalósítása a múzeumi gyűjtemények jellegéhez igazodva.
Célcsoport: óvodai, általános és középiskolai szervezett csoportok.
Foglalkoztatási forma: múzeumi óra, múzeumi szakkör, valamint az ehhez kapcsolódó tematika, módszertani kiadványok, segédanyagok
B. Iskolabarát élményprogramok, múzeumok az informális tanulásért: az élethosszig tartó tanulás jegyében, az éves kiállítási tervhez és a helyi kulturális értékekhez kapcsolódó programcsomagok, korosztályokra lebontott, és a csoportok speciális igényeire alapozott foglalkozássorozatok kidolgozása és megvalósítása a múzeumi gyűjtemények jellegéhez igazodva.
Célcsoport: óvodai, általános és középiskolai szervezett csoportok, az élethosszig tartó tanulás jegyében felnőttek, az informális tanulás jegyében többgenerációs családok.
Foglalkoztatási forma: tematikus foglalkozás, műhelymunka, szünidei gyermekfoglalkoztató napok, speciális múzeumi foglalkozás, szabadegyetem, egész napos családi foglalkozás, valamint az ehhez kapcsolódó tematika, módszertani kiadványok, segédanyagok
VI. Minden projekt esetében támogatható
- a programokhoz kapcsolódó előzetes helyzetfelmérés, a projekt megvalósításához szükséges szolgáltatások igénybevétele.
- formális, nem formális vagy informális képzési alkalmak, szakkörök, foglalkozások népszerűsítése, kommunikációs anyagok készítése, résztvevők toborzása,
- formális, nem formális vagy informális képzés megszervezése és lebonyolítása,
- képzésben maradást segítő mentorálás, utánkövetés
- projektmenedzsment, ill. adminisztrációs tevékenység.
A projekt keretében az ESZA és ERFA alapok közötti átjárhatóság alapján az ERFA típusú tevékenységek fedezetére az elszámolható költségek összegének maximum 10%-a fordítható. Az átjárhatóság terhére támogatható: a képzések, programok szervezéséhez és hatékony lebonyolításához alkalmas kisléptékű infrastruktúra-fejlesztések (felújítás, átalakítás, bővítés, korszerűsítés; eszközbeszerzések, IKT- és egyéb szükséges műszaki infrastruktúra, fogyatékkal élőknek a képzésen való részvételét segítő informatikai és egyéb eszközök beszerzése). Eszközbeszerzés esetében kizárólag új eszközök beszerzése támogatható.
A keresztfinanszírozás keretében támogatható tevékenységek nem támogathatóak abban az esetben, ha a fejlesztésbe bevont intézmény/szervezet jelen pályázat keretében fejlesztendő telephelye/tagintézménye az ÚMFT vagy az ÚMVP pályázati támogatásait ugyanezen tevékenységekre vonatkozóan igénybe veszi.
Támogatás mértéke 100 %
Kiíró szervezet:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Címe: 1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.
Tel.: (40) 638-638 (1) 474-9180
Fax.: (1) 474-9191
Honlap: www.nfu.hu
E-mail: [email protected]
Közreműködő szervezet:
Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága
1055 Budapest, Bihari János u. 5.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ajánlja másnak is ezt a Pályázat-t