- Hírek
- Új pályázatok
- Ágazati OP
- Regionális OP-k
- Hazai pályázatok
- ESZA pályázatok
- Nemzeti Civil Alapprogram
- Nemzeti Kulturális Alap
- Tempus Közalapítvány
- Egészségügyi pályázatok
- Esélyegyenlőségi pályázatok
- Fiataloknak szóló pályázatok
- Foglalkoztatás / OFA
- Gazdasági pályázatok
- Idegenforgalmi pályázatok
- Kisebbségeknek szóló pályázatok
- Környezetvédelmi pályázatok
- Közigazgatási pályázatok
- Kulturális pályázatok
- Kutatás, fejlesztés (K+F) pályázatok
- Média pályázatok
- Mezőgazdasági pályázatok
- Oktatási pályázatok
- Sport pályázatok
- Társadalmi célú pályázatok
- Területfejlesztési pályázatok
- GYIK
- Pályázatírók
- Események
- Kapcsolat
- Médiaajánlat
Rövidesen betöltődik a tartalom.
Távmunka támogatása a leghátrányosabb helyzetű kistérségek munkavállalói esetében (TÁV/2008)
A pályázatok beadási határideje: 2009. július. 31.
- programvezető:
- a programanyag letöltéséhez előregisztráció szükséges, amelyet csak regisztrált felhasználóink vehetnek igénybe. Amennyiben Ön már regisztrált nálunk, kérjük lépjen be a jobb oldalon található "Belépés"-nél, vagy ha még nem regisztrált, azt I T T megteheti.
Az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány
pályázatot hirdet
"Távmunka támogatása a leghátrányosabb helyzetű kistérségek munkavállalói esetében" c.
program megvalósítására
1. A pályázati felhívás hivatkozási száma
TÁV/2008 GS hivatkozási szám: 8226
2. A program célkitűzése
A leghátrányosabb helyzetű (33+14) kistérségben lakó álláskeresők részére távmunka biztosítása a térségben található információtechnológiával rendelkező közösségi hozzáférési pontok kapacitásainak kihasználásával, fejlesztésével és hálózatszerű együttműködésük elősegítésével.
3. A pályázók köre
Jelen támogatási programra pályázatot nyújthat be pályázóként költségvetési (KSH 3 besorolású) vagy jogi személyiségű nonprofit (KSH besorolás 5, kivétel: párt) formában működő szervezet, aki a deviza jogszabályok alapján belföldinek minősül és Magyarországon székhellyel rendelkezik, továbbá a Magyar Teleház Szövetség nyilvántartott tagja, legalább 2007. január 1. óta működtet információtechnológiával felszerelt közösségi hozzáférési pontot (röviden teleházak).
4. A támogatási program célcsoportja
A pályázónak a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007.(XI.17.) Korm. rendelet 2.sz. mellékletében nevesített 33+14 (leghátrányosabb helyzetű és komplex programmal segítendő leghátrányosabb helyzetű) kistérség valamelyik településén élő az 1991. évi IV. tv. 58.§. szerinti álláskeresőnek minősülő személyt, személyeket kell bevonnia a távmunkába.
5. A program pénzügyi forrása, a felosztatható összeg
A támogatás a Szociális és Munkaügyi Minisztériumtól származik, forrása a Munkaerőpiaci Alap foglalkoztatási alaprészének a 2008. évi, a 2009. évi, továbbá a 2010. évi központi kerete. A projektek támogatására felosztható összeg 400 millió forint, amelyből 395 millió forint az A) komponens és 5 millió forint a B) komponens támogatására használható fel.
6. A támogatás formája
Előfinanszírozású bizonylat alapú elszámolással, vissza nem térítendő támogatás.
7. A program célterülete és a megvalósítás időtartama
E támogatási program keretében kizárólag a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007.(XI.17.) Korm. rendelet 2.sz. mellékeltében nevesített 33+14 (leghátrányosabb helyzetű és komplex programmal segítendő leghátrányosabb helyzetű) kistérség valamelyik településén működő, a Magyar Teleház Szövetség által nyilvántartott teleházban megvalósuló, a kiírás 8. pontjában részletezett projekttel lehet pályázni (célterület).
Az A) komponens esetén projekt megvalósításának időtartama 9-18 hónap. A projekt megvalósítását, a kuratóriumnak a támogatásokról való döntés időpontját követően lehet elkezdeni (várhatóan 2009. szeptember-október hó), és legkésőbb 2011. július 31-ig kell befejezni.
8. A támogatási program tartalma
E támogatási pályázati felhívás keretében olyan projektterv megvalósulása támogatható; amelyik a 7. pontban meghatározott kistérségekben élő álláskeresőknek biztosít munkát távmunka-végzés formájában, a kistérségben már meglévő, vagy fejlesztéssel létrehozható távmunka-pontokon.
Az A) komponens tartalma
A pályázó (teleház) tájékoztatást nyújt és összegyűjti azokat a vállalkozásokat, akik a termelési/szolgáltatási tevékenységük egy részét/egészét távmunka keretében kívánják elvégezni és összegyűjti/tájékoztatja a kistérségben élő, távmunka keretében munkát vállalni kívánó álláskeresőket a lehetséges (táv)munkavégzésről. A pályázatot úgy kell megtervezni, hogy a teleház minimum 10, de maximum 20 főt foglalkoztasson az általa biztosított távmunka-ponton a projekt foglalkoztatási szakaszában.
A teleház távmunka ellátására alkalmas szatelit irodát hoz létre (figyelemmel a 12.b. pontban írottakra), ehhez fejleszti a meglévő rendszerét, műszaki és szükség szerint építési beruházás keretében új távmunkahelyeket alakít ki (a fenti létszám foglalkoztatásának megfelelő számú távmunka-pontot) a munkáltatók és a munkavállalók által jelzett igények alapján.
A teleház a célcsoportba tartozó munkavállalókkal (távmunkásokkal) a jogszabályi (1992. évi XXII. tv. A Munka Törvénykönyve) előírásoknak megfelelő teljes-, vagy részmunkaidejű munkaviszonyt létesít távmunka végzésére. E program keretében a támogatott foglakoztatási szakasz legalább 6 hónapig, de legfeljebb 12 hónapig tart. A tervezett munkabérnél figyelembe kell venni a hatályos jogszabályokat (316/2005.(XII.15.) Korm. rendelet a kötelező legkisebb munkabér - minimálbér - és garantált bérminimum megállapításáról) az adott szakmában, településen kialakult bérviszonyokat. Ha az alkalmazott távmunkás munkaviszonya a projektben vállalt időtartam alatt valamilyen okból megszűnik, akkor azt a munkáltatónak (teleház) pótolnia szükséges új munkavállaló alkalmazásával.
Szolgáltatások nyújtásával (felkészítés, képzés, munkahely megőrzés) segíti a munkavállalót a munkavégzésében és a munkahelyének megőrzésében.
Kapcsolatot épít ki és tart a projekt időtartama alatt a munkát biztosító vállalkozással, vagy vállalkozásokkal, szükség szerint segíti az elvárt minőségű munkavégzést.
A fenti feladatok koordinálására és megvalósítására (vállalkozások és álláskeresők megkeresése és tájékoztatása, szükség szerinti műszaki/technológia fejlesztés lebonyolítása, képzések és szolgáltatások megszervezése, adminisztrációs és munkaszervezési feladatok ellátása, stb.) a teleház távmunka-menedzsert és IT mentort alkalmaz.
A pályázó a vállalkozások számára szolgáltatási/vállalkozási szerződés keretében és díjazás ellenében végzi a tevékenységet a távmunkások közreműködésével. A felszámolt díjnak tartalmaznia kell többek között a távmunkában alkalmazott munkavállaló(k) foglalkoztatásával kapcsolatban felmerült - és OFA által támogatott - költségeit (bér, járulékok, munkaadót terhelő adók, járulékok), a munkahelyek használatának OFA által támogatott működési kiadásait, a munkaszervezés és adminisztrációs feladatok OFA által támogatott költségeit (távmunka menedzser, IT mentor, pénzügyi munkatárs). A pályázó az előbb felsorolt kiadások alapján kiszámított díjnál kisebb összegben (maximum 50 %-os árengedmény) is megállapodhat a szolgáltatást igénybe vevő vállalkozással, de ebben az esetben az ő feladata és felelőssége a kiírás 12.c.) pont szerinti szabályok betartása és adminisztrálása.
A távmunka menedzsernek legalább érettségivel és két éves munkatapasztalattal, valamint a távmunka végzés alapfokú ismeretével, vagy felsőfokú végzettséggel és a távmunka végzés alapfokú ismeretével kell rendelkeznie. Amennyiben a foglalkoztatni kívánt menedzser nem rendelkezik a távmunkával kapcsolatos ismeretekkel, akkor az a projekt első szakaszában (előkészítő szakasz) pótolható.
Az IT mentorral szembeni elvárás megegyezik a távmunka menedzsernél írtakkal.
A pályázónak a projekt teljes időtartama alatt megfelelő pénzügyi végzettségű munkatársat is foglalkoztatni kell (megbízási-, vagy vállalkozói szerződés formában).
Az A) komponensre sikeresen pályázók közül, külön pályázati eljárás keretében később kerül kiválasztásra az a teleház, aki vállalja, hogy összegyűjti e támogatási program eredményeit és más teleházak távmunkával kapcsolatos tapasztalatait. Javaslatot dolgoz ki a közösségi hozzáférési pontok hálózatszerű együttműködését elősegítő tevékenységekre, ami hozzájárul és megalapozza további távmunka programok indítását és megvalósítását (a B) komponens kidolgozása).
9. A megvalósítandó projekt szakaszai, időtartama és tevékenysége
A pályázók által megvalósítandó és támogatásban részesíthető projekt két szakaszból áll: előkészítő, foglalkoztatási.
1.) Előkészítő szakasz
Időtartama: 3-6 hónap
Tevékenységei:
* a minimum 10, de maximum 20 fő távmunkás foglakoztatásához szükséges távmunkahelyek kialakítása a meglévő kapacitás fejlesztésével,
* a célcsoport felkészítése a távmunka végzésére (elméleti képzés, a munkahely igénybevételének módjának, időtartamának meghatározása, stb.),
* a távmunka menedzser és IT mentor kiválasztása, képzése (szükség szerint),
* pénzügyi munkatárs kiválasztása és foglalkoztatása.
2.) Foglalkoztatási szakasz
Időtartama: legalább 6 és legfeljebb 12 hónap
Tevékenységei:
* a munkavállalók (minimum 10 fő, de maximum 20 fő) a teleházzal megkötött - teljes-, vagy részmunkaidős, 6-12 hónap közötti időtartamú - munkaszerződés alapján foglalkoztatása távmunkásként a szatelit irodában,
* a teleház és a vállalkozás(ok) között megkötött szolgáltatási/vállalkozási szerződés szerint a távmunkásokkal a vállalt munkák elvégzése és a vállalkozások részére történő továbbítása,
* a célcsoport részére a munkában maradást segítő szolgáltatások nyújtása (munkához kacsolódó, személyi segítés, stb.) az IT mentor által, egyéb módon,
* a munkavégzéshez szükséges munkaszervezési, adminisztrációs feladatok, továbbá a projekt megvalósításával kapcsolatos beszámolási/elszámolási, jelentési kötelezettségek ellátása a távmunka menedzser, az IT mentor (kapcsolatot a munkavállalókkal és a vállalkozással, vállalkozásokkal) és a pénzügyi munkatárs közreműködésével.
A fentiek alapján a projektet 9 (3+6) hónap és 18 (6+12) hónap közötti időtartam alatt kell megvalósítani.
10. A támogatási jogcímek és az elszámolható/nem elszámolható költségek
1.) A támogatható tevékenységek (jogcímek):
a.) Előkészítő szakasz:
* a meglévő (táv)munkahelyek fejlesztésének és az új távmunkahelyek kialakításának kiadásai (épület átalakítás/felújítás és az ehhez szükséges tervek, dokumentációk, műszaki-technológia fejlesztés, hardver és szoftver beszerzés, hálózatbővítés, a munkavégzéshez szükséges bútorok, berendezések beszerzése, egyéb feltételek biztosítása),
* a célcsoport részére elméleti-gyakorlati képzés költségei (rendelkezésre álló hardver és szoftver használatának megismerése, a feladat ellátásához kapcsolódó ismeretek megszerzése, stb.),
* a távmunka menedzsernek és IT mentor - szükség esetén - a képzési költsége,
* a pénzügyi munkatárs alkalmazásának (megbízási-, vagy vállalkozói szerződés alapján) kiadásai,
A költség elszámolhatóságával kapcsolatos további előírások:
* a meglévő távmunkahelyek fejlesztésének és az új munkahely kialakításának kiadásaihoz maximum 500.000,-Ft+ÁFA/fő új munkavállaló egyszeri támogatás igényelhető,
* a célcsoport részére a munkába álláshoz szükséges képzés kiadásaihoz maximum 70.000,-Ft+ÁFA/fő új munkavállaló egyszeri támogatás igényelhető,
* a távmunka menedzser és IT mentor képzésének kiadásaihoz maximum 50.000,-Ft+ÁFA/fő egyszeri támogatás igényelhető.
b.) Foglalkoztatási szakasz:
* a célcsoport részére a munkában maradást segítő szolgáltatások nyújtásának (személyi segítés, családsegítés, adminisztrációban és munkaszervezésben nyújtott segítés stb.) kiadásai,
* a távmunka menedzser és IT mentor munkabérének és a munkaadót terhelő járulékoknak (beleértve az eho) a kiadásai,
* a pénzügyi munkatárs alkalmazásának kiadásai,
* a távmunka menedzser, IT mentor és pénzügyi munkatárs tevékenységével összefüggő működési kiadások,
* a teljes-, vagy részmunkaidőben és távmunkában foglalkoztatott munkavállalók foglalkoztatásához kapcsolódó munkabér és a munkaadót terhelő járulékok (beleértve eho) kiadásai.
A költség elszámolhatóságával kapcsolatos további előírások:
* a célcsoport számára a foglalkoztatási szakaszban nyújtott szolgáltatások kiadásaira maximum 5.000,-Ft+ÁFA/fő/hónap (6-12 hónap között) támogatás igényelhető,
* a távmunka menedzser és IT mentor munkabérére+munkaadót terhelő járulékokra (beleértve az eho) 6-12 hónap időtartamra igényelhető támogatás (a távmunkások foglalkoztatásának idejére), amelynek mértéke maximum 150.000,-Ft/fő/hó a távmunka menedzser és maximum 100.000,-Ft/fő/hó az IT mentor esetében,
* a távmunkás - teljes-, vagy részmunkaidőben foglalkoztatott új munkavállaló - munkabérére + munkaadót terhelő járulékokra (beleértve ehó) Ft/fő/minimum 6 hónapra, de maximum 12 hónapra igényelhető támogatás (a munkabérét a 8. pontban leírtak alapján kell megállapítani a foglalkoztatási szakasz időtartamára).
2.) Az elszámolható költségekkel kapcsolatos további kötelezettségek:
a.) A költség elszámolhatóságával kapcsolatos további előírások:
* a pénzügyi munkatárs díjazására (megbízási díj+munkaadót terhelő járulékok, vagy vállalkozói díj+ÁFA) Ft/fő/9-18 hónap időtartamra igényelhető támogatás (az alkalmazását a projekt teljes időtartama alatt - előkészítő, foglalkoztatási szakasz - biztosítani kell),
* a távmunka menedzser, IT mentor és pénzügyi munkatárs működésével összefüggő kiadásaihoz a projekt teljes időtartamára (9-18 hónap között) maximum 30.000,-Ft+ÁFA/hó támogatás igényelhető.
b.) Elszámolhatóak és támogathatóak azon költségek, amelyek a pályázati projekt megvalósítása során:
* megfelelnek a felelős pénzügyi gazdálkodás alapelveinek, különös tekintettel az értékarányosság és a költséghatékonyság szempontjaira, továbbá megjelennek a támogatási szerződésben,
* a projekt megvalósítása során ténylegesen felmerült költségek, amelyek azonosíthatóak, ellenőrizhetőek, a megfelelő bizonylatok eredeti példányaival alátámasztottak és a pályázó könyveiben/analitikájában rögzítésre kerülnek,
* a projekt végrehajtásához elengedhetetlenül szükségesek (a költségek nem merülnének fel, ha az adott projekt tevékenység nem valósul meg).
c.) Ha a pályázónak a támogatásból finanszírozott projekttel kapcsolatban nincs ÁFA visszaigénylési jogosultsága, akkor a támogatás számításának alapja az ÁFA-val növelt, bruttó költség. Ha a pályázó ÁFA visszaigénylésre jogosult, akkor a támogatás számításának alapja az ÁFA-val csökkentett költség.
d.) Ingatlanfejlesztéshez (felújítás/átalakítás) kapcsolódó tevékenység akkor támogatható, ha az ingatlan forgalomképes és a noprofit szervezet - pályázó - tulajdonában van és a székhelye vagy a telephelye, vagy az ingatlan a költségvetési szerv (pályázó) székhelye vagy telephelye és a tulajdonos/alapító ehhez hozzájárulását adja, továbbá az ingatlan per-, teher-, és igénymentes. Szerződéskötés előtt szükséges az ingatlannak a forgalmi értékéről készült - hivatalos értékbecslő által készített - érték megállapítását az OFA-nak benyújtani.
e.) Az építési beruházásra - átalakítás/felújítás - támogatás akkor igényelhető, ha a pályázó rendelkezik - engedélyköteles tevékenység esetén - a szükséges elvi hatósági engedélyekkel (a jogerős építési engedély a támogatás folyósításának a feltétele), és a beruházás befejezését követően a mérlegében aktiválja - a projekt záró időpontjáig - a megvalósított fejlesztést.
f.) A támogatás új gép, berendezés vásárlásához vehető igénybe.
g.) Az eszközök csak abban az esetben számolhatók el a projekt keretében, amennyiben a pályázó könyvelésében azok a tárgyi eszközök, a műszaki gépek, berendezések, vagy egyéb berendezések, felszerelések között kerülnek aktiválásra az elszámolás benyújtása előtt.
h.) A projekt keretében a szolgáltatást csak megfelelő képzettséggel rendelkező szakember, vagy a szolgáltatás nyújtására jogosultsággal rendelkező szervezet nyújthat, külön szerződés alapján.
i.) A projektben a képzéssel összefüggő költségek akkor számolhatók el, ha az akkreditált felnőttképzési intézmény (a 2001. évi CI. tv.) szervezésében valósul meg, és a képző szervezet a képzésben résztvevőkkel képzési szerződést köt.
j.) A pályázónak vállalnia kell, hogy minden egyes, az 50 000,- Ft-ot meghaladó szolgáltatás vásárlása esetén a szolgáltatást nyújtó szervezetekkel a munka elvégzésére a Ptk. előírásainak megfelelő szerződést-, a képzések lebonyolítása során az akkreditált felnőttképzési intézménnyel pedig szolgáltatási szerződést köt.
3.) Nem elszámolható költségek:
a.) amelyek a kiírás 12. pontja szerint a - de minimis - támogatások alkalmazása miatt nem ámogathatók,
b.) azok a projekt megvalósítás során felmerült kiadások, amelynek számlái (a megvalósítás időszakára vonatkozóan) nem kerülnek benyújtásra a projekt befejezését követő 30 napon belül.
11. A igényelhető támogatás és az önerő (saját forrás) mértéke
E program keretében a 10. pontban részletezett tevékenységek kiadásaihoz önerő biztosítása nélkül igényelhető támogatás, de csak 10. pontban meghatározott mértékig. A támogatás nyújtásának feltételeként az OFA által kikötött biztosíték minden költsége a Támogatottat terheli.
12. A támogatás nyújtásának egyéb feltételei
a.) Nem nyújtható támogatás annak a pályázónak:
* amely/aki csődeljárás vagy felszámolási eljárás alatt áll, kirendelt önkormányzati biztos irányítja a tevékenységét, vagy azt felfüggesztették, vagy a hazai törvényekben és jogszabályokban meghatározott más, hasonló eljárás miatt ilyen vagy hasonló helyzetben van,
* amelynek/akinek 60 napot meghaladó adótartozása (állami és önkormányzati) vagy adók módjára behajtható köztartozása van, ideértve a társadalombiztosítási járulékokat is (a szerződéskötés feltétele az illetékes hatóságok igazolásának benyújtása),
* aki a pályázati dokumentáció, vagy a támogatási szerződés feltételeként előírt adatszolgáltatás során valótlan információkat közölt,
* aki kísérletet bizalmas információk megszerzésére vagy az értékelés befolyásolására a jelen vagy korábbi pályázati felhívások keretében benyújtott pályázatok elbírálása során,
* amely/aki a korábbi években, valamelyik OFA pályázati program megvalósítására kötött támogatási szerződésével kapcsolatban, súlyos szerződésszegést követett el kötelezettségei teljesítésének elmulasztása miatt,
* amely/aki nem felel meg a 22. pontban részletezett, a rendezett munkaügyi kapcsolatok előírásainak,
* amely/aki a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény (2007. évi CLXXXI. tv.) alapján nem részesülhet támogatásban.
b.) A pályázati projekt akkor támogatható, ha a pályázó biztosítani tud a távmunka végzéséhez műszaki, biztonságtechnikai szempontból elzárt, munkavállalóként legalább 12 nm-es alapterületű helyiséget, vagy ezt a feltételt a projekt előkészítő szakaszban megteremti.
c.) A csekély összegű (ún. de minimis) támogatások alkalmazására vonatkozó szabályok a projektbe bevont vállalkozásokra vonatkozóan, ha a pályázó a kiírás 8. pontjában meghatározott díjnál kisebb összegben (maximum 50 %-os árengedmény) állapodott meg a szolgáltatást igénybe vevő vállalkozással.
Jelen pályázati felhívás alapján a vállalkozás részére nyújtott támogatás (az árengedmény mértéke) csekély összegű támogatásnak minősül, amelyet kizárólag az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87.és 88.cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2006. december 15.-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L sorozat 379/5/2006. 12. 28.) (a továbbiakban: 1998/2006/EK rendelet) szabályai alapján lehet nyújtani. Az 1998/2006/EK bizottsági rendelet alapján de minimis támogatás nyújtható valamennyi ágazat vállalkozásai számára az alábbi kivételekkel:
a) halászati és akvakultúra ágazat (ahogyan azt a 104/2000/EK rendelet HL L 83/35. 2000. 4. 4. meghatározza) vállalkozásai;
b) az EK Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek elsődleges termeléséhez kapcsolódó tevékenységet végző vállalkozások;
c) az EK Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek feldolgozásával vagy marketingjével kapcsolatos tevékenységet végző vállalkozások, amennyiben:
1. a támogatás összege a piacon beszerzett vagy forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy
2. az elsődleges termelőknek való teljes vagy részleges továbbításától függ;
d) exporttal kapcsolatos tevékenységek támogatása, nevezetesen az exportált mennyiséggel, az értékesítési hálózat kialakításával és működtetésével, illetve az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokkal közvetlenül kapcsolatos támogatások;
e) az import áruk helyett hazai áru használatától függő támogatás;
f) a széntermeléshez kapcsolódó iparág (szén: az Egyesült Nemzetek Európai Gazdasági Bizottsága által a szén tekintetében megállapított nemzetközi kodifikációs rendszer értelmében kiváló minőségű, közepes minőségű és gyenge minőségű A és B csoportba sorolt szén) vállalkozásai;
g) szállítóeszköz megvásárlása a közúti szállítási ágazatban tevékenykedő vállalkozások esetében;
h) nehéz helyzetben lévő vállalkozások részére.
Egy vállalkozásnak bármely forrásból csekély összegű támogatási jogcímen odaítélt támogatás támogatástartalma - három pénzügyi év vonatkozásában - nem haladhatja meg a 200 000, a közúti szállítási ágazat esetében a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget. Minden egyes új csekély összegű (de minimis) támogatás odaítélésekor az adott pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi év alatt odaítélt de minimis támogatás teljes összegét kell figyelembe venni. A de minimis (csekély összegű) támogatás ugyanazon elszámolható költségek vonatkozásában nem halmozható állami támogatással, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná a támogatási intenzitás csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott mértékét.
A fentiek alapján a nyertes pályázónak (teleház) vállalnia kell, hogy a távmunka programba bevont vállalkozások esetében:
* tudomására hozza a programba bevont vállalkozásoknak, hogy a teleház által e programban a szolgáltatási/vállalkozási szerződés alapján a távmunka végzéshez biztosított szolgáltatás díjának árengedménye csekély összegű támogatásnak minősül, amelyre a vonatkozó rendelkezéseket az EK Szerződés 87.és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2006. december 15.-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet tartalmazza.
* beszerzi a távmunka programba bevont vállalkozás írásos vagy elektronikus formában készített nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy:
o bármely forrásból, csekély összegű (de minimis) támogatási jogcímen kapott támogatás támogatástartalma - három év vonatkozásában (a megelőző két pénzügyi évben és a folyamatban lévő pénzügyi évben ) - nem haladta meg a 200.000, a közúti szállítási ágazat esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget,
o az aktuális három év vonatkozásában mekkora csekély összegű támogatásban részesült (támogatás megítélésének időpontja, a forrást nyújtó neve, a támogatás célja, a támogatás összege),
o a vállalkozás tudomásul veszi a csekély összegű támogatásban nem részesíthető vállalkozások tevékenységi körére vonatkozó előírásait.
* tájékoztatja a vállalkozást iratmegőrzési kötelezettségéről, mely szerint a támogatással kapcsolatos okiratokat és dokumentumokat a támogatási döntés napjától számított tíz évig köteles megőrizni és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén, 5 napon belül köteles azokat bemutatni és a támogatással kapcsolatban adatokat szolgáltatni.
A nyertes pályázó (teleház) tudomásul veszi, hogy a támogatástartalom (azaz a vállalkozásra jutó távmunkával összefüggő szolgáltatás költségéből adott kedvezmény, mint a támogatástartalom nagysága) kiszámítása az ő feladata és kötelezettsége. A nyertes pályázónak a szolgáltatás megkezdése előtt be kell szereznie a távmunka programba bevont vállalkozás de minimis támogatás igénybevételéről szóló nyilatkozatát, és kizárólag olyan vállalkozások részére biztosíthatja a szolgáltatást, amelyek nyilatkozatuk alapján megfelelnek a de minimis támogatások igénybevételére vonatkozó feltételeknek.
d.) A támogatást az OFA Kuratóriuma döntését megelőzően megkezdett tevékenységekre nem lehet igényelni.
e.) A pályázónak vállalnia kell, hogy a kiírás 10. pontja alatt felsorolt és a programja során támogatott tevékenységekhez nem vesz igénybe Munkaerőpiaci Alapból származó forrást, illetve az OFA által megtérített költségekre más hazai vagy Európai Uniós forrásból származó támogatást nem vesz igénybe.
f.) A támogatás maximális összege csak akkor fizethető ki, ha a pályázó az elszámolható költségeket igazoló bizonylatokat (beszerzés, bérkifizetés, járulékfeladás, működési kiadások stb.) legkésőbb a projekt második (foglalkoztatási) szakaszának a végét követő 30 napon belül benyújtja az OFA Közalapítványi Irodának.
Az OFA nem köteles befogadni azon a számlákat, amelyek e határidőn túl kerülnek benyújtásra. A pályázónak a támogatás elnyerésekor vállalt kötelezettségei ez esetben is fennállnak
g.) A támogatottnak a projekt zárását követően 30 napon belül, de legkésőbb 2011. augusztus 31-ig értékelést is tartalmazó záró szakmai és pénzügyi beszámolót kell benyújtania az OFA részére.
h.) Amennyiben a távmunkában foglalkoztatott munkavállalók száma a minimumként meghatározott 10 fő alá csökken, és 60 napon belül nem kerül sor a létszám pótlására, akkor a pályázónak a távmunka menedzser, IT mentor foglalkoztatásával kapcsolatos valamennyi támogatása felfüggesztésre kerül, a támogatás további folyósításának feltétele a létszám pótlása. A felfüggesztés esetén is köteles a pályázó a projekt megvalósítását folytatni és a menedzsert, IT mentort, pénzügyi munkatársat foglalkoztatni és a működéséhez szükséges kiadásokat biztosítani saját forrásának terhére.
i.) A pályázó és vállalkozás köteles a távmunkahely használatára szolgáltatási/vállalkozási szerződést kötni, amely szabályozza a teleház és a vállalkozás feladatait, kötelezettségeit a zavartalan munkavégzés biztosítása érdekében, kitérve a vállalt és elvégzett feladatok megrendelő részére történő eljuttatásának a szabályozására is. A teleház a szolgáltatásait a vállalkozó felé a szolgáltatási/vállalkozási szerződésben rögzített díjazásért nyújtja. A teleház az így kapott árbevételt elsősorban a projekt zavartalan működéséhez használhatja fel, kiegészítve mind azon kiadásait, amelyre a támogatás nem nyújt fedezetet.
j.) A pályázónak nyilatkozatban kell vállalnia, hogy a pályázatában foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, valódiak és hitelesek, az adatokban, a cég helyzetében bekövetkezett, a tervezett projekt megvalósítását befolyásoló változásokról az Országos Foglalkoztatási Közalapítványt haladéktalanul értesíti.
13. A pályázat elkészítésének módja
A pályázatot kizárólag az OFA által e támogatási programra készített pályázati dokumentáció elkészítésével (kód: TÁV/2008, GS: 8226) lehet benyújtani.
A támogatási kérelmet a pályázati dokumentációban foglaltak szerint, hiánytalanul és pontosan kell kitölteni. A pályázati dokumentációban szereplő adatokat - a közérdekű adatok kivételével - az OFA bizalmasan kezeli.
14. A pályázat benyújtásának módja
A pályázatot 4 példányban (egy eredeti és három másolati példány) kell elkészíteni szövegszerkesztővel, a pályázati dokumentáció kitöltését Times New Roman 10-es nagyságú, a mellékleteteket pedig Times New Roman 12-es betűtípussal.
A pályázati adatlapot CD-én - Office 2003 formában - is rögzíteni kell. Az eredeti pályázat mindegyik oldalát (beleértve a mellékleteket is) a pályázónak - az aláírási címpéldányon feltüntetett vezetőjének, képviselőjének - szignálnia kell.
Egy példányt véleményezésre -a pályázati határidő lejárta előtt - a program megvalósítása szerint illetékes regionális (megyei) munkaügyi központnak kell benyújtani. A regionális (megyei) munkaügyi központnak a pályázat átvételi igazolását az OFA-hoz benyújtott pályázatához mellékelni kell.
A pályázatokat - annak mellékleteivel együtt - három lefűzött példányban és a CD vagy mágneslemezt mellékelve, zárt borítékban ajánlott postai küldeményként kell eljuttatni az OFA Közalapítványi Irodához. A pályázatot tartalmazó borítékon fel kell tüntetni a pályázó nevét, címét és a pályázati felhívás kódszámát:
TÁV/2008 (GS: 8226).
A Közalapítványi Iroda postacíme: 1301 Budapest, Pf. 84.
Azok a pályázatok, amelyek nem a fenti módon érkeznek be az Irodához, elutasításra kerülnek. A beérkezett pályázatok felbontása és formai szűrése a 22. pontban meghatározottak szerint történik.
A pályázati dokumentáció letölthető az OFA honlapjáról (www.ofa.hu).
15. Pályázati díj
A pályázati díj 5.000,- Ft. A befizetésére szolgáló csekk postai úton igényelhető, vagy személyesen vehető át az OFA Közalapítványi Irodában (1037 Budapest, III. Lajos u. 80.; telefon: 555-2915, 2927). A pályázati díj átutalással is kiegyenlíthető az OFA Magyar Államkincstár Budapesti Igazgatóságánál vezetett 10032000-00280910-00000000 számlára történő átutalással is. A befizetést igazoló szelvény vagy az átutalást igazoló bankszámlakivonat pályázó által hitelesített másolatát a beadott pályázati dossziéhoz mellékelni kell.
16. A pályázatok beadási határideje: 2009. július. 31.
A beadás határidő időpontjának postai feladás napja számít. A határidőn túl postára feladott pályázatok elutasításra kerülnek.
17. Az elbírálásánál előnyt élvez az a pályázó, aki
csatolja az adott kistérség szervezetei között létrejött és elfogadott foglalkoztatási paktumot.
18 A pályázatok elbírálása, a támogatás nyilvánossága és szerződéskötés
A pályázatok támogatásáról, vagy a támogatási kérelem elutasításáról szóló döntést a Közalapítványi Iroda előterjesztése alapján, szakértő véleményének figyelembevételével az OFA Kuratóriuma jogosult meghozni a Szervezeti és Működési Szabályzata szerint.
A pályázatok felbontását követően - indokolt esetben - csak az OFA által kezdeményezett hiánypótlásra van mód. Az OFA Közalapítványi Iroda a Kuratórium döntését indoklás nélkül írásban közli a pályázóval. A döntés végleges, jogorvoslatnak helye nincs.
A nyertes pályázókkal az OFA Közalapítványi Iroda támogatási szerződést köt. Az OFA Kuratóriu-mának döntését követően a Közalapítványi Iroda megküldi a nyertes pályázóknak a támogatási szerződés tervezetét, amennyiben a támogatott megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok Áht. 15.§.-ában foglalt feltételeknek.
Az OFA fenntartja magának a jogot, hogy a pályázó által biztosítandó feltételek hiánya esetén elálljon a szerződés megkötésétől.
A támogatásról szóló döntés a támogatási szerződés tervezetének megküldésétől számított 90 napig érvényes, amennyiben a támogatási szerződés aláírására a Támogatott hibájából a 90 nap alatt nem kerül sor, úgy a támogatásról szóló döntés érvényét veszti.
Az OFA Közalapítványi Iroda a támogatás célját, a támogatott szervezetek nevét, a projektek megvalósításának helyére vonatkozó adatokat, és a támogatás mértékét nyilvánosságra hozza a 2009. évi közhasznúsági jelentésében és az OFA honlapján (www.ofa.hu) a döntés hatálybalépését követő 5 napon belül.
Az OFA a jogszabályi előírásoknak megfelelően közzétesz a 2007. évi CLXXXI. tv. 5.§.-ban foglalt adatokat.
19 A támogatás fogadása és ütemezése
A támogatottnak a támogatás fogadására, valamint a projekt pénzforgalmának lebonyolítására alszámlát kell nyitnia.
Az OFA a pályázat kedvező elbírálása esetén a pályázó részére a támogatási összeget 4 részletben utalja a támogatott részére, az alábbiak szerint. A támogatási összeg:
* 30%-át - az első részlet - az OFA átutalja a Támogatási szerződés megkötésének időpontja után, a mindkét fél aláírását, valamint a Támogatási szerződésben előírt biztosítékok rendelkezésre állását követően;
* 30%-át az első részlet felhasználásáról készített tételes elszámolás elfogadása és a szerződésben rögzített feltételek teljesülése esetén, 20 munkanapon belül utalja az OFA;
* 20%-át a második részlet felhasználásáról készített tételes elszámolás elfogadása és a szerződésben rögzített feltételek teljesülése esetén, 20 munkanapon belül utalja az OFA;
* 20%-át a harmadik részlet felhasználásáról készített tételes elszámolás elfogadása és a szerződésben rögzített feltételek teljesülése esetén, 20 munkanapon belül utalja az OFA.
Az OFA fenntartja a jogát arra vonatkozóan, hogy az egyes projektek esetében az adott projekt sajátosságainak figyelembevételével eltérjen ettől.
20. A támogatás ellenőrzése
A Támogatott a pályázati projektjének megvalósítását (beleértve a továbbfoglalkoztatás időtartamát is) és pénzügyi vonatkozásait az OFA programvezetője és programellenőre ellenőrzi. A projektek ellenőrzésére jogosult továbbá a forrást biztosító, az Állami Számvevőszék, illetve a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal.
21. A támogatás folyósításának feltételeként kikötött biztosítékok a szerződésben
A pályázati program megvalósítása, illetve támogatás rendeltetésszerű felhasználása érdekében -figyelembe véve a kiírás 6. pontját, hogy e program előfinanszírozású - az OFA biztosítékrendszert működtet - a költségei a Támogatottat terhelik - amely az alábbi elemekből áll.
a.) A Támogatott a céltámogatást a számlavezető pénzintézeténél bankszámláján elkülönítve köteles kezeli. Ennek megfelelően a Támogatott köteles a számlavezető pénzintézetével igazoltatni, hogy alszámlát nyitott e célból. Az OFA a céltámogatást e megnyitott alszámlára utalja.
b.) A Támogatottnak hozzá kell járulnia ahhoz, hogy azonnali beszedési megbízásra felhatalmazó nyilatkozatot adjon az OFA részére valamennyi bankszámlájára, legalább a program elszámolását követő 3 hónapig tartó időtartamra. Az azonnali beszedési megbízás alkalmazása érdekében a támogatott köteles a számlavezető hitelintézete(i) által visszaigazolt felhatalmazó levele(ket) a támogatási szerződés megkötését megelőzően az OFA számára átadni, és bármelyik bankszámlája megszüntetéséről vagy új bankszámla megnyitásáról az OFA-t 8 napon belül írásban tájékoztatni, és az új bankszámlára vonatkozó, a számlavezető hitelintézet által visszaigazolt felhatalmazó levelet az OFA számára átadni.
c.) A Támogatottnak a teljes támogatási összeg erejéig az alábbi biztosítékok közül legalább egyet kell még felajánlania:
* közjegyző előtt tett tartozáselismerő nyilatkozat, vagy
* bankgarancia, vagy
* garanciaszervezet által vállalt kezesség, vagy
* óvadék.
d.) Ingatlan felújítás/átalakítás (beruházás) támogatása esetén a felújítás által érintett ingatlanra a jelzálogjognak a program végrehajtásáig a teljes támogatási összeg erejéig.
22. Általános tudnivalók
a.) A határidőn belül érkezett pályázatnak számít az, amelyet legkésőbb a pályázat benyújtási határidejének utolsó napján adtak fel postán. A határidőn túl feladott pályázat érvénytelen.
b.) A beérkezett pályázatok felbontására és formai szűrésére 2009. augusztus 19-ig kerül sor, a későbbiekben kijelölt időpontban.
c.) Az OFA érdemi vizsgálat és hiánypótlás biztosítása nélkül utasíthatja el a formai hibás pályázati kérelmet, így különösen amely:
* beküldött borítékja/csomagja a pályázó hibájából nem került lezárásra,
* nincs benyújtva az előírt példányszámban,
* dokumentációjának a kitöltése hiányos,
* a dokumentációjában szereplő adatok (pl. a célterület, projekt időtartama, projektbe bevontak száma stb.) nem felelnek meg a kiírásban foglaltaknak,
* kötelezően csatolt mellékletei hiányosak,
* nincs a megfelelő helyeken cégszerűen aláírva,
* eredeti és másolati példányain nincs minden oldal szignálva.
d.) Az OFA a pályázatok tartalmát bizalmasan kezeli, tartalmukról felvilágosítást sem kívül-állóknak, sem a pályázaton résztvevőknek (a pályázat elbírálásában résztvevő személyek és a törvényi kötelezettség kivételével) nem ad.
e.) Az OFA Kuratóriumának döntését - támogatás, elutasítás és érvénytelenség esetén egyaránt - a Közalapítványi Iroda a döntéshozataltól számított 10 munkanapon belül írásban - indoklás nélkül - a pályázó tudomására hozza.
f.) A szerződéskötésre vonatkozó általános tudnivalók a pályázati útmutatóban, de a támogatás folyósítási feltételeinek biztosítékai a kiírás 21. pontjában találhatók.
g.) A pályázati feltételeknek nem megfelelő, vagy elutasított pályázatok egy példányát a pályázó kérése esetén átveheti a Közalapítványi Irodában a döntésről szóló értesítés kézhezvételét követő egy hónapon belül, a továbbiakban a Közalapítványi Iroda ezeket a pályázatokat nem őrzi meg, és nem küldi vissza.
h.) A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX törvényben foglalt feltételek fennállása esetén a Támogatott szervezet köteles közbeszerzési eljárás lefolytatására.
i.) A Támogatási szerződésben rögzítésre kerül, hogy a Támogatott szervezet nevében aláíró személy köteles a programmal összefüggő, általa észlelt szabálytalanságokat felfedni, megkeresés esetén a kért információt, dokumentumokat az OFA rendelkezésére bocsátani. E kötelezettség nem teljesítése vagy késedelmes teljesítése esetén az OFA jogosult a szerződésben kikötött szankciókat alkalmazni.
j.) Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (továbbiakban: Áht.) 15. §-ban foglaltaknak megfelelően a pályázó szervezet köteles nyilatkozattal igazolni azt, hogy megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok e törvényben foglalt követelményeinek (Az Áht. 15. § (7) pontjában foglalt feltételek.).
A pályázó büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozni köteles arról, hogy:
- munkaügyi kapcsolatrendszere az Áht. 15. §-ának (9) bekezdése b) és c) pontja tekintetében rendezettnek minősül,
- vele szemben a rendezett munkaügyi kapcsolatoknak az Áht. 15. §-ának (7) bekezdésében, valamint a (9) bekezdés a) pontjában meghatározott feltételei teljesülnek, azok hiánya nem jelenti a támogatás nyújtásának akadályát.
Amennyiben a pályázó vonatkozásában a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelménye munkavállaló(k) foglalkoztatásának hiányában nem értelmezhető, a pályázó arról köteles nyilatkozni, hogy az Áht. rendezett munkaügyi kapcsolatokra vonatkozó rendelkezése a pályázó vonatkozásában az Áht. 15. § (2) bekezdése c) pontja alapján nem értelmezhető.
Amennyiben a pályázó nyilatkozik arról, hogy nála, mint munkáltatónál szakszervezet, üzemi tanács, európai üzemi tanács, illetve különleges tárgyaló testület nem működik - feltéve, hogy ezek működésének hiánya nem a pályázó munkáltatónak a munkavállalók szervezkedési jogának megsértését eredményező, jogerős bírósági vagy hatósági határozattal megállapított jogsértő eljárása idézte elő -, az Áht. 15. §-ának (7) bekezdés b)-c) pontjára vonatkozóan nem kell nyilatkozni.
A támogatási szerződés kötésének feltétele, hogy a Támogatott megfeleljen a rendezett munkaügyi kapcsolatok jogszabályi előírásainak.
k.) Az OFA az eredményes pályázás elősegítésének érdekében tájékoztatást és térítésmentes tanácsadást biztosít az OFA-Hálózat közreműködésével. A programmal kapcsolatban információk kérhetők a Hálózat Regionális Irodáinak képviselőitől:
Máté Szilvia (4024 Debrecen, Piac u. 42-48.), tel.: 52/531-880, email: [email protected]
Gyarmathi Mihály (3530 Miskolc, Görgey u. 5.), tel.: 46/507-537, email: gyarmathi.mihaly@ofa,hu
Ignácz József (7623 Pécs, Szabadság u. 33.), tel.: 72/212-354, email: [email protected]
Kis Mónika (6721 Szeged, Brüsszeli krt. 21.), tel.: 62/444-288, email: [email protected]
Gosztolai Géza (8200 Veszprém, Kossuth Lajos u. 10.), tel.: 88/325-882, email: [email protected]
Királyné Kerék Anikó (9700 Szombathely, Kőszegi u. 2.) tel.: 94/814-305, email: [email protected]
Dr. Csáky Gyopár (1037 Budapest, Lajos u. 80.), telefon: 1/555-2932, email: [email protected]
Nemeskéri János (1037 Budapest, Lajos u. 80.), telefon: 1/555-2915, email: [email protected]
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ajánlja másnak is ezt a Pályázat-t
Közvetlen link cége honlapjára, 25 szavas bemutatkozás és vállalkozása logója portálunk minden oldalán! |