Bejelentkezés
TENDER.SFF.HU

SFF

pályázat

Info

TENDER.SFF.HU
/1705.palyazat.ipari_teruletek_ipari_parkok_inkubatorhazak_barnamezos_teruletek_revitalizaciojanak_tamogatasa_emop_2008111_2kor

Ipari területek, ipari parkok, inkubátorházak, barnamezős területek revitalizációjának támogatása (ÉMOP-2008/1.1.1-2.kör) | SFF Tender pályázatfigyelő, pályázatkereső

SFF Tender pályázatfigyelő, pályázatkezelő portál ingyenes hírlevéllel, pályázatíró adatbázissal segédanyagokkal. Pályázatok, pályázati hírek, pályázatírók, új széchenyi terv

Legújabb twittek

Jó hír érkezett cégeknek, ha napelemes rendszert terveznek – pályázat https://t.co/SfD33aN9y4

Új hír: Kihirdették a Janikovszky Éva meseíró pályázat győzteseit / https://t.co/NUywaNRG96 – a művészeti portál https://t.co/BPRt7wDXGr

RT @techpress_hu: Pályázat indul elektromos autók és robogók vásárlására - https://t.co/HlsoJHlWFp https://t.co/inod1huTNv

RT @techpress_hu: Ilyen pályázat még nem volt Magyarországon: zöld bajnokokat támogat a kormány - https://t.co/uIgkmRjQiF https://t.co/zbzR…

Ilyen pályázat még nem volt Magyarországon: zöld bajnokokat támogat a kormány - https://t.co/uIgkmRjQiF https://t.co/zbzRU0vizB

Szétszakított ország, szétszakított nemzet https://t.co/ntHvJFkM5L Az idő rövidsége miatt nem zárulhatott eredménny… https://t.co/a2sKL2jxaU

A vírus miatt bajba jutott KKV-kon és munkavállalóik megtartásában segíthet a napokban megjelent pályázati felhívás… https://t.co/vmq9rBVSbA

Moholy-Nagy László Formatervezési Ösztöndíj: Bejelentették a 2020-as nyerteseket https://t.co/JmrAxtjqfS @epulettar… https://t.co/LiyALcVX4q

Jó helyre mindig jut: 50 milliót kaphat a Pesti Srácok kiadója és egy portál, amin utoljára két éve jelent meg hír https://t.co/UuRuk9XyUK

Pályázat indul elektromos autók és robogók vásárlására - https://t.co/HlsoJHlWFp https://t.co/inod1huTNv

ÚJ - Megjelent a pályázat elektromos autó beszerzésekre - akár 55% támogatás! https://t.co/kItP62MkIP #pályázat #Széchenyi2020

A #GINOP-1.2.8-20 kódszámú #pályázat összefoglalója már fent is van az SJGYhu-n: https://t.co/3twMG145vm https://t.co/8naLdNae5P

ITM: ötmilliárd forintos pályázat indul elektromos autók és robogók vásárlására https://t.co/SkXwBMrStE

@6_sentient You're a sweet, kind person, thank you! Most már tényleg nem foghatom arra a nem-írást, hogy nem olvastam. Lesz ebből pályázat!

FONTOS BEJELENTÉS: szerdán elindíthatja a kormány az olcsó elektromos autók nagyobb támogatását!… https://t.co/viTYInfEPq

ÚJ - Bértámogatási program vállalkozásoknak, már lehet jelentkezni! https://t.co/8n2ATbWLI0 #pályázat #Széchenyi2020

526 cég jelentkezett versenyképesség-növelő támogatásért - még nyitva a lehetőség! https://t.co/r2TgkNSlTk #pályázat #Széchenyi2020

RENDKÍVÜLI BEJELENTÉS - Új támogatás minden vidéki magánszálláshelynek! https://t.co/4xGchUGq1L #pályázat #Széchenyi2020

Pályázat gyerekeknek https://t.co/nAGka0cVxs

ÚJ - Vállakozásfejlesztési program magyar innovátoroknak https://t.co/7kRHADZhZZ #pályázat #Széchenyi2020

Pályázat gyülekezetek részére az elmaradt perselypénzek pótlására https://t.co/OmOsyG8AKy

Keresés
más szín:
más méret: 60% 70% 80% 90%
SFF Tender pályázatfigyelő, pályázatkereső
Pályázatok, pályázati hírek

Ipari területek, ipari parkok, inkubátorházak, barnamezős területek revitalizációjának támogatása (ÉMOP-2008/1.1.1-2.kör)

Új Magyarország Fejlesztési Terv

Benyújtási határideje 2009. február 9-re módosult

A. A TÁMOGATÁS CÉLJA ÉS HATTERE
Egyéb, a Pályázati felhívásban és az Útmutatóban nem szabályozott kérdésekben "Az államháztartás működési rendjéről" szóló 217/1998. (XII.30) Korm. rendelet, a "Regionális Fejlesztés Operatív Programokra meghatározott előirányzatok felhasználásának állami támogatási szempontú szabályairól" szóló 19/2007. (VII.30.) MeHVM rendeletet, "Az állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről" szóló 85/2004. (IV. 19) Korm. rendeletet, valamint az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításairól és az 1260/1999/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 1083/2006/EK rendeletet, valamint a jogszabálygyűjteményben felsorolt jogszabályokat kell alkalmazni.
A Pályázati felhívás és útmutató elválaszthatatlan részei annak mellékletei.
A1. Alapvető cél és háttér információ
Az Észak-magyarországi régió gazdaságának fejlődése az elkövetkező években a régió vállalkozásainak megerősödésén, a térségbe betelepülő új vállalatok gazdaságélénkítő hatásán alapul, melynek eredményeként kialakulhatnak, illetve megerősödhetnek azok a vállalkozások, amelyek innovatív, adaptációs készségeik kihasználásával magas hozzáadott értéket képviselő termékeket és szolgáltatásokat képesek előállítani.
Az Észak-magyarországi Operatív Program prioritásai közül a "Versenyképes helyi gazdaság megteremtése" prioritás kiemelt célként fogalmazta meg, hogy a program a régió jelentős gazdasági potenciállal rendelkező területein és az elmaradott térségekben egyaránt segítse új vállalkozások létrehozását, az új technológiák elterjesztését, az együttműködési lehetőségek kihasználását, amely által javul a vállalkozások működési hatékonysága, jövedelemtermelő képessége, és új munkahelyek keletkeznek a régióban.
A hatékonyság és versenyképesség növelésének célja megköveteli, hogy olyan gazdasági magpontok kialakulása kerüljön támogatásra, amelyben a gazdasági potenciál koncentrációjának következtében megteremtődnek a hálózatosod ás, kritikus tömeg elérésének feltételei. A fentiek alapján jelen pályázati kiírás alapvető célja:
- A munkahelyteremtést, működő tőke beáramlását elősegítő, magas szintű infrastruktúrával és magas színvonalú szolgáltatásokkal rendelkező ipari parki területek kialakítása a régióban.
- A régióban működő, illetve letelepülni kívánó, elsősorban gyártó, beszállító, valamint feldolgozó és szolgáltató vállalkozások korszerű telephelyi feltételeinek megteremtése az ipari parkokban.
- A vállalkozások számára nyújtott üzleti szolgáltatások bővítése.
- Az önkormányzati tulajdonban lévő iparterületi besorolással rendelkező területek alkalmassá tétele a modern ipari tevékenységek végzésére.
- A kialakított inkubációs feltételrendszerek megteremtésével a kezdő, vagy új fejlődési (innovációs) szakaszba lépő, elsősorban mikro-, kisvállalkozások növekedési pályára állásának segítése a maga eszközrendszerével,
- A barnamezősnek minősített iparterületek gazdasági célú újrahasznosítása, új gazdasági funkcióval történő ellátása.
Mindezek alapján a támogatás hozzájárul az Új Magyarország Fejlesztési Terv l-es, gazdaságfejlesztési prioritásának megvalósulásához, mely prioritás szolgálja mindhárom célnak, így a versenyképesség javításának, a gazdaság bázisa szélesítésének, valamint az üzleti környezet fejlesztésének elérését.
Eljárásrend: egyfordulós pályázat.

B. PÁLYÁZOK KORE
Bl. Jogi forma
Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi szervezetek pályázhatnak (KSH besorolással, 9001/2002. (SK3.) KSH közlemény):
B.1.1."A" pályázati cél (Vállalkozások betelepítésére alkalmas ipari parkok fejlesztése) esetén:
- gazdasági társaságok, szövetkezetek (KSH 112, 113, 114, 121, 122, 124, 129, 211, 212, 226),
- helyi önkormányzatok, önkormányzati társulások, valamint ezen szervezetek által
létrehozott társulások (KSH 321, 322, 362, 364),
- gazdaság- és vállalkozásfejlesztő nonprofit szervezetek (KSH 529, 541, 549, 561, 569, 571).
Az "Ipari Park" cím birtokosa vagy a park működtetője nyújthat be pályázatot, amennyiben a terület tulajdonjogával rendelkezik, vagy - a tervezett fejlesztés megvalósításának, valamint a kötelező fenntartási időszaknak az együttes időtartamát meghaladó - a terület tulajdonosával megkötött hasznosítási szerződése van a fejlesztendő területre.
Az ipari park működtetője csak abban az esetben nyújthat be pályázatot, amennyiben ezen tevékenységét - a tervezett fejlesztés megvalósításának, valamint a kötelező fenntartási időszaknak az együttes időtartamát meghaladó - szerződés alapján végzi.
B.1.2 "B" pályázati cél (Önkormányzati ipari területek előkészítése) esetében:
- helyi önkormányzatok, önkormányzati társulások (KSH 321, 322, 364), mint az iparterület tulajdonosa,
- önállóan nem, csak az előző pontban felsoroltak partnereként: a területek hasznosítására és üzemeltetésére létrejött gazdasági társaságok, közhasznú és non-profit szervezetek,. (112, 113, 114, 211, 212, 529, 541, 549, 571, 599,).
B.1.3. "C" pályázati cél (Inkubátorházak kialakítása és bővítése) esetében:
- helyi önkormányzatok, önkormányzati társulások (KSH 321, 322, 364),
- gazdasági társaságok, szövetkezetek (KSH 112, 113, 114, 121, 122, 124, 129, 211, 212, 226),
- gazdaság és vállalkozásfejlesztő nonprofit szervezetek (KSH 529, 541, 549, 561, 569, 571)
- felsőoktatási intézmény (KSH 312)
Pályázat benyújtására a meglévő, vagy a fejlesztés által létrehozott inkubátorház tulajdonosa, vagy üzemeltetője jogosult, amennyiben az inkubátorház üzemeltetője ezen tevékenységét -a tervezett fejlesztés megvalósításának, valamint a kötelező fenntartási időszaknak az együttes időtartamát meghaladó - szerződés alapján végzi.
B.1.4. "D" pályázati cél (Barnamezős terület revitalizációja) esetén:
- gazdasági társaságok, szövetkezetek (KSH 112, 113, 114, 121, 122, 124, 129, 211, 212, 226),
- helyi önkormányzatok, önkormányzati társulások, valamint ezen szervezetek által létrehozott társulások (KSH 321, 322, 362, 364),
- egyesületek, köztestületek, közhasznú szervezetek (KSH 529, 541, 549, 571),
- alapítványok, közalapítványok (KSH 561, 562, 569),
amelyek ipari, katonai jellegű hasznosítatlan barnamezős terület tulajdonjogával, használati jogával rendelkeznek. Nem tulajdonos csak akkor pályázhat, ha legalább a fenntartási időszak végéig szóló használati joggal rendelkezik.
B2. Méret
Nincs korlátozás.
B3. Székhely
Devizajogszabályok alapján belföldinek minősülő, Magyarországon székhellyel, vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon telephellyel, fiókteleppel rendelkező a B1. pontban meghatározott jogi formájú szervezetek pályázhatnak.
A megvalósítás helye kizárólag az Észak-magyarországi régió területén lehet.
B4. Iparág
Amennyiben a pályázó az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet szerinti érzékeny ágazatban tevékenykedő vállalkozásnak minősül, ezen Korm. rendelet megfelelő rendelkezéseit és az alábbiakat is figyelembe kell venni.
Csekély összegű támogatás esetén támogatás nyújtható valamennyi ágazat vállalkozásai számára az alábbi kivételekkel:
a) halászati és akvakultúra ágazat vállalkozásai;
b) az EK Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek elsődleges termeléséhez kapcsolódó tevékenységet végző vállalkozások;
c) az EK Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek feldolgozásával vagy marketingjével kapcsolatos tevékenységet végző vállalkozások, amennyiben:
i) a támogatás összege a piacon beszerzett vagy forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre,
ii) vagy az elsődleges termelőknek való teljes vagy részleges továbbítástól függ;
d) a széniparvállalkozásai;
e) teherszállító járművek megvásárlására a kereskedelmi fuvarozás területén működő vállalkozások esetében;
f) import áruk helyett a hazai áru használatától függő támogatás,
g) harmadik országokba, vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységek támogatása, nevezetesen az exportált mennyiséghez közvetlenül kapcsolódó támogatás, értékesítési hálózat kialakításával és működtetésével vagy exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokkal kapcsolatos támogatás.
Regionális beruházási támogatás esetén támogatás nyújtható valamennyi ágazat vállalkozásai számára az alábbi kivételekkel:
a) halászati és akvakultúra-ágazat;
b) hajóépítési ágazat;
c) szénipar;
d) acélipar;
e) szintetikusszál-ipar;
f) az EK Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek elsődleges termeléséhez kapcsolódó tevékenységekre; azonban adható támogatás a mezőgazdasági termékek feldolgozására és forgalomba hozatalára, kivéve a tejet és tejtermékeket utánzó, illetve helyettesítő termékek gyártását és forgalomba hozatalát.
B5. Típus/karakter
Nincs korlátozás.

C. A PÁLYÁZAT TARTALMA
C1. Támogatható tevékenységek köre
Önállóan is támogatható tevékenységek
1. Termelő alapinfrastruktúra kiépítése, korszerűsítése, bővítése, a telekhatáron belül, ahol az alapinfrastruktúra hiánya akadálya a vállalkozások betelepülésének, illetve továbbfejlődésének,
2. A tevékenységekhez kapcsolódó üzemcsarnok, tároló építése, a pályázó tulajdonában lévő, meglévő épületek átalakítása, bővítése, az ezzel kapcsolatos épületgépészeti beruházások végrehajtása. A pályázó által nyújtott szolgáltatások mennyiségének és minőségének bővítéséhez szükséges építés, átalakítás, bővítés.
Csak az előző részben felsorolt tevékenységekkel együtt támogatható tevékenységek:
3. Eszközök beszerzése
4. IT fejlesztések (hardver, szoftver)
5. Előkészítő tevékenységek
6. A projekt megvalósításához szorosan kapcsolódó szolgáltatások igénybevétele (pl. befektetés ösztönzéshez kapcsolódó marketingtevékenység)
7. Minőség-, környezet- és egyéb irányítási rendszerek, szabványok bevezetésének támogatása
8. Projektmenedzsment
9. A projekthez közvetlenül kapcsolódó oktatás, képzés
10. Kármentesítés
11. Földterület vásárlás
C1.1. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések
Tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó kötelezettségek
A projektgazda a projekt megvalósítása során köteles a hatályos jogszabályokban meghatározott tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségeknek eleget tenni, a támogatásról az ott meghatározott módon és tartalommal információt nyújtani. A tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó követelményeket a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (http://www.nfu.hu) honlapjáról letölthető "Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei" című dokumentum, valamint az "Arculati Kézikönyv" tartalmazza.
A projektgazda 125 millió forintos, vagy ennél magasabb támogatási összeg felett a projekt megvalósítása során a fentiekben hivatkozott "Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei" című dokumentumban szereplő III. számú kommunikációs csomagot, 125 millió forintnál alacsonyabb támogatási összeg esetén, illetve ha a beruházás csak a termelő alapinfrastruktúra kiépítésére irányul, a IV. számú kommunikációs csomagot köteles megvalósítani.
A projektgazda a projekt megvalósítása során "B" típusú hirdető táblát és a projekt megvalósítását követően "D" típusú emléktáblát (ha a támogatás összege 125 millió Ft alatt van), illetve "A" típusú hirdető táblát, és a projekt megvalósítását követően "D" típusú emléktáblát (ha a támogatás összege 125 millió Ft, vagy e feletti) köteles elhelyezni a projekt megvalósításának helyszínén/helyszínein.
"C" pályázati cél (Inkubátorházak kialakítása és bővítése) esetében:
Új inkubátorház létesítése esetén a megvalósíthatósági tanulmányban legalább az alábbi minimum elvárások vállalása szükséges:
- Alap infrastruktúra vonatkozásában minimum 4-féle szolgáltatás nyújtása (a vastagon szedettek kötelező tartalmi elemként) úgy, mint:
- bérbe adható üzemcsarnokok,
- irodák, tárgyalóterem és/vagy konferenciaterem,
- raktár
- kísérleti műhely,
- laboratórium,
- oktatóterem
- parkolás biztosítása
- Alap- és irodatechnikai szolgáltatások vonatkozásában minimum 3-féle szolgáltatás nyújtása (a vastagon szedettek kötelező tartalmi elemként) úgy, mint:
- irodai szolgáltatások (fénymásolás, telefon, fax, internet),
- terület karbantartás,
- vagyonvédelem,
- takarítás,
- büfé-étkező,
- posta kezelés,
- banki szolgáltatás (ATM)
Szakmai szolgáltatások vonatkozásában minimum 2-féle szolgáltatás nyújtása úgy, mint:
üzletviteli tanácsadás, jogi tanácsadás, iparjogvédelmi tanácsadás, minőségbiztosítás, vámügyintézés, pályázatkezelés, partnerkeresés A fenti szolgáltatások köre nem kizárólagos, az a pályázó igényei alapján bővíthető.
C1.2. Választható, bírálatnál előnyt jelentő kapcsolódó tevékenységek, szolgáltatások
Nem releváns.
C2. Nem támogatható tevékenységek köre
A Cl. pontban felsoroltakon kívül semmilyen más tevékenység nem támogatható.
C3. Elszámolható költségek köre
Elszámolhatósági időszak:
Jelen pályázati kiírás keretében támogatott projektek esetében a támogatási program (19/2007. MeHVM rendelet) Magyar Közlönyben való megjelenésének napját - 2007. július 30-át - követően ténylegesen felmerült költségek számolhatóak el.
Előkészítési költségként a 2007. július 30. és a projekt megkezdése közötti időszakban felmerülő, a továbbiakban előkészítési költségnek minősített költségek számolhatók el.
Az előkészítésen kívül további költségek a projekt befogadását követően, a projekt megkezdésétől számolhatóak el.
Általános előírások:
Csak olyan költségek számolhatóak el, amelyek megfelelnek a következő feltételeknek:
- A kedvezményezetteknél ténylegesen felmerült költségek, és teljesülésük, jogalapjuk (szerződéssel, megrendelővel, közigazgatási határozattal, stb.), számlával, bevallással egyéb hiteles számviteli vagy egyéb belső bizonylattal igazolhatóak.
- Közvetlenül kapcsolódnak a támogatott projekthez, nélkülözhetetlenek annak elindításához és/vagy végrehajtásához és a projekt elfogadott költségvetésében, illetve annak hatályos módosításában betervezésre kerültek.
- A költségszámítás alapjául szolgáló egységárak nem haladják meg a szokásos piaci árat (vagy a közbeszerzési szerződésben rögzített árat) és a projekt költségvetésének megfelelően részletezettnek és ily módon ellenőrizhetőnek kell lenni ahhoz, hogy meghatározható legyen az elszámolható költség besorolása. A piaci ártól történő jelentős eltérés észlelése esetén a KSZ-nek lehetősége van az árajánlat felülvizsgálatára, a kifizetés felfüggesztésére. Igazoltan a piaci árat meghaladó beszerzés tényének megállapítása esetén a KSZ a többletköltséget nem tekinti elszámolható költségnek.
- Közbeszerzési értékhatár alatti beszerzések, valamint a közbeszerzési törvény hatálya alá nem tartozó kedvezményezettek beszerzései esetén, amennyiben a beszerzés értéke - az egybeszámítás elvének betartásával - meghaladja az l millió forintot, legalább három ajánlatot kell bekérni, melyek tartalmukban azonosak és összehasonlíthatóak egymással. A 3 beérkezett ajánlatot és az ezek alapján megkötött szerződést a kifizetési kérelemhez be kell nyújtani.
- Nem fogadható el olyan árajánlat, megrendelő, szerződés, egyéb kötelezettségvállalás olyan szolgáltatótól, amelyben a projektgazda szervezet(ek) tulajdonosa/ fenntartója, vagy nevében nyilatkozatra jogosult személy vagy mindezeknek - a Ptk. 685. §. b) értelmében - közeli hozzátartozója tulajdonosi/fenntartói jogokat gyakorol, és fordítva: amely szervezet tulajdonosa vagy nevében nyilatkozatra jogosult személy vagy mindezek közeli hozzátartozója a projektgazda szervezetben tulajdonosi/fenntartói jogokat gyakorol.
- Az akciótervben (vagy az operatív programban) meghatározott földrajzi területen a projekt végrehajtása érdekében merültek fel.
- A költségek csak olyan mértékben számolhatók el, amilyen mértékben a támogatott projekthez kapcsolódnak, Ml. amilyen mértékben annak célját szolgálják.
- Az egyes költségek elszámolása alkalmával nem valósulhat meg kettős finanszírozás.
- Nem számolhatóak el az olyan közvetítőkkel vagy tanácsadókkal kötött vállalkozói szerződéssel kapcsolatban felmerült költségek, amely szerződés a kifizetést a tevékenység összköltségének a százalékos arányában határozza meg, kivéve, ha a részteljesítés lehetőségét a szerződés vagy hatályos módosítása tartalmazza, és az ilyen ténylegesen felmerült és kiegyenlített részköltségeket a végső kedvezményezett alátámasztja a munka vagy a szolgáltatás tartalmára és valóságos értékére való hivatkozással.
- Az immateriális javak csak abban az esetben számolhatók el, ha:
1. kizárólag a regionális támogatásban részesülő létesítményben/létesítményhez használják fel,
2. leírható eszközöknek tekinthetők,
3. piaci feltételek mellett, harmadik féltől kell őket megvásárolni,
4. a vállalat eszközei közé kell őket besorolni, és legalább az útmutatóban előírt kötelező fenntartási időszak alatt a regionális támogatásban részesülő létesítményben kell maradniuk.
- Amennyiben a kedvezményezett a beruházás, illetve a beruházás hasznosítása során általános forgalmi adó levonására nem jogosult, akkor a támogatás számításának alapja a projekt ÁFÁ-val növelt, bruttó összköltsége, azaz a projekt költségvetését bruttó módon kell megterveznie.
- Amennyiben a kedvezményezett adóalany, vagy még nem adóalany de a beruházás illetve a beruházás hasznosításával azzá válik és az általános forgalmi adó levonására jogosult, akkor a támogatás alapja a projekt levonható ÁFA nélkül számított nettó összköltsége.
- ÉVA szerint adózó kedvezményezett esetén, a támogatás számításának alapja a projekt ÁFÁ-val csökkentett, nettó összköltsége, azaz a projekt költségvetését nettó módon kell megterveznie.
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a belső arányok vizsgálata során az előírt korlátok megtartásának ellenőrzése két tizedes jegyig történik.
A pályázatba becsatolt elszámolható költségek körét minden esetben árajánlattal, vagy tervezői költségbecsléssel szükséges alátámasztani.

D. PÉNZÜGYI FELTÉTELEK
D1. Támogatás formája és jogcíme
A pályázat az Új Magyarország Fejlesztési Tervben szereplő Regionális Fejlesztés Operatív Programokra meghatározott előirányzatok felhasználásának állami támogatási szempontú szabályairól szóló 19/2007 (VII. 30.) MeHVM rendelet 4. §-ban meghatározott alábbi jogcímeken részesíthető támogatásban:
h) Fejlesztések működtetéséhez szükséges munkaerő képzése, vállalkozások humánerőforrás fejlesztése;
n) Ipari parkok létesítése, szolgáltatásokfejlesztése, befektetési környezet fejlesztése;
o) Vállalkozások betelepítésére alkalmas (ipari parki címmel nem rendelkező) ipari területek fejlesztése;
w) Gazdasági tevékenység funkciójú épületek energiaellátási rendszerének megújítása, különös tekintettel a megújuló energiaforrások felhasználására;
x) Gazdasági tevékenység funkciójú intézmények, létesítmények használatához közvetlenül kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések.
A Pályázó működési támogatásának nem minősülő, visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatásban (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás) részesül a C3. pontban megjelölt támogatási kategóriák (regionális beruházási, csekély összegű, képzési típusú) szerint, a 19/2007. (VII. 30.) MeHVM rendeletben foglaltaknak megfelelően.
A regionális beruházási támogatásra az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. és 88. cikkeiben foglaltaknak a nemzeti regionális beruházási támogatásokra való alkalmazásáról szóló 1628/2006/EK bizottsági rendeletben, valamint a 19/2007. (VII.30.) MeHVM rendelet 8-15. §-ában foglaltak az irányadók.
Regionális beruházási támogatás esetén a támogatást csak induló beruházáshoz lehet igénybe venni. Induló beruházásnak minősül a tárgyi eszközbe vagy immateriális javakba történő beruházás, amely új létesítmény felállításával, meglévő létesítmény bővítésével, egy létesítmény termelésének további, új termékkel történő diverzifikációjával, egy meglévő létesítmény teljes termelési folyamatának alapvető megváltoztatásával kapcsolatos, vagy egy létesítményhez közvetlenül kapcsolódó tárgyi eszközök megvásárlása, amennyiben a létesítmény bezárásra került vagy - amennyiben nem vásárolják fel - bezárásra került volna, és az eszközöket egy független beruházó veszi meg. Szintentartó és helyettesítő beruházás nem támogatható.
Az immateriális javak csak abban az esetben számolhatók el, ha:
- kizárólag a regionális támogatásban részesülő létesítményben/létesítményhez használják fel,
- leírható eszközöknek tekinthetők,
- piaci feltételek mellett, harmadik féltől kell őket megvásárolni,
- a kedvezményezett eszközei közé kell őket besorolni, és legalább az útmutatóban előírt kötelező fenntartási időszak alatt a regionális támogatásban részesülő létesítményben kell maradniuk.
A csekély összegű támogatásra az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. és 88. cikkeiben foglaltaknak a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló 1998/2006/EK bizottsági rendeletben, valamint a 19/2007. (VII.30.) MeHVM rendelet 20.§-ában foglaltak az irányadók.
Egy vállalkozásnak bármely forrásból csekély összegű támogatási jogcímen odaítélt támogatás támogatástartalma - az adott pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi év alatt odaítélt csekély összegű támogatások teljes összegét figyelembe véve - nem haladhatja meg a 200.000 eurónak megfelelő forintösszeget. A több részletben fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékre kell diszkontálni. Az igénybe vett csekély összegű támogatások támogatástartalmáról a kedvezményezettnek kell nyilatkoznia. A csekély összegű támogatás ugyanazon elszámolható költségek vonatkozásában nem halmozható állami támogatással, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná a támogatási intenzitás csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottságnak jóváhagyó határozatában meghatározott mértékét.
A képzési célú támogatásra az EK-szerződés 87. és 88. cikkének a képzési támogatásokra való alkalmazásáról szóló 68/2001/EK rendeletben, valamint a 19/2007. (VII.30.) MeHVM rendelet 18-19. §-ában foglaltak az irányadók, amelyek alapján a projekthez közvetlenül kapcsolódó emberi erőforrás fejlesztés, általános oktatás, képzés céljára nyújtott támogatás -a C.3.9 pontban meghatározottaknak megfelelően - általános képzési támogatásnak minősül. Amennyiben a projekt kapcsán a beruházás bekerülési értékébe a számviteli törvény alapján beletartozó, eszközhasználathoz kapcsolódó betanító képzési költség merül fel, az ahhoz nyújtott támogatás regionális beruházási támogatásnak minősül.
Képzési támogatás csak a kedvezményezettel munkaviszonyban álló munkavállalók képzéséhez nyújtható, a C.3.9. pontban feltüntetett elszámolható költségek alapján.
A jelen fejezetben felsorolt szabályok nem teljes körűek, azokat a vonatkozó jogszabályok részletesen tartalmazzák.
Egyéb, a támogatás felhasználásával kapcsolatos előírások
Amennyiben a kedvezményezett - neki fel nem róható okból - a szerződésben vállalt kötelezettségeit csak részben, de számszerűen megállapított kötelezettségek esetén legalább 75%-ot meghaladó arányban teljesíti, az igénybe nem vett támogatás - kivéve törvény, illetve kormányrendelet eltérő rendelkezése esetén - annak zárolásával, törlésével visszavonásra kerül. Ha a kedvezményezett neki felróható okból nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, az igénybe vett támogatás (természetben juttatott telephely - telek vagy telek és épület - esetén a területre kijelölt igazságügyi ingatlanszakértő által megállapított forgalmi érték) egészét vagy arányos részét a jegybanki alapkamat kétszeresével növelt összeggel kell visszafizetnie.
Az előző bekezdésben meghatározott szankciók mellett a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének döntésével a kedvezményezett meghatározott időre - de legfeljebb öt évre -kizárható az érintett előirányzatok támogatási rendszeréből, ha az alábbiakban meghatározott feltételek közül legalább egy bekövetkezik:
- a szerződésben rögzített kötelezettség, illetve részkötelezettség teljesítése a szerződésben foglalt határidőre egyáltalán nem, vagy csak részben - számszerűen megállapított kötelezettségek esetén 75%-ot (természetbeni telephely-juttatás vagy telephely vásárlására adott közvetlen támogatás esetén 66%-ot) el nem érő arányban - valósul meg,
- a kedvezményezett az elfogadott céltól eltérő feladatot valósít meg,
- a kedvezményezett nem jelenti be haladéktalanul a Támogatónak, hogy a támogatott program, projekt megvalósítása részben vagy egészben meghiúsul, tartós akadályba ütközik, vagy a szerződésben foglalt ütemezéshez képest késedelmet szenved, illetve ennek bekövetkezése fenyeget.
A kialakított terület, vagy az építéssel létrehozott objektum, vagy a pályázat keretében beszerzett eszköz a kötelezően előírt fenntartási időszakon (5 év) belül - a projekt eredeti célkitűzéseitől eltérően hasznosítani nem lehet - nem idegeníthető el. Amennyiben a kialakított területet, az építéssel létrehozott objektumot, vagy a pályázat keretében beszerzett eszközt a támogatott a kötelezően előírt fenntartási időszakon (5 év) belül a Támogató előzetes jóváhagyása nélkül értékesíti vagy a projekt eredeti célkitűzéseitől való eltérő módon adja bérbe, a támogatási összeg 100%-át vissza kell fizetni a vissza nem térítendő támogatás jegybanki alapkamat kétszeresével növelt összegét, vagy - amennyiben ez utóbbi a nagyobb - be kell fizetni a bevételből a támogatás arányának megfelelő összeget.
Amennyiben a Támogatottat a fentiek alapján visszafizetési kötelezettség terheli, köteles az értékesítés, vagy a bérbeadás tényét a jogügylet megvalósulását követő 15 napon belül a szerződést kötő Támogató, vagy a nevében eljáró közreműködő szervezet felé bejelenteni. Továbbá a Támogatott köteles a fentiekben rögzített értékesítés esetén a vételár kiegyenlítését követő 15 napon belül a szerződést kötő támogató, vagy a nevében eljáró közreműködő szervezet számlájára a hivatkozott támogatás teljes vagy arányos részét jegybanki alapkamat kétszeresével növelt értékkel a támogatási szerződésben rögzített számlaszámára átutalni.
A jelen Pályázati felhíváson támogatást nyert projektek esetén a beruházások kivitelezőit, szolgáltatások nyújtóit olyan transzparens, diszkriminációmentes eljárással kell kiválasztani, amely lehetővé teszi azon vállalkozó kiválasztását, aki a közösség számára a szolgáltatásokat a legkisebb költséggel képes nyújtani, azaz közbeszerzéssel kell kiválasztani és a szükséges kompenzáció mértékét egy átlagos vállalkozásnál hasonló esetben felmerülő költségek alapján kell megállapítani. A transzparens és diszkriminációmentes eljárás útján kiválasztott vállalkozások számára a támogatás nem jelent tényleges előnyt, így nem minősül állami támogatásnak az EK Szerződés 87. cikk (1) bekezdése értelmében.
D2. Támogatás mértéke
Az ebben a pályázati felhívásban elnyerhető támogatás mértéke a projekt elszámolható összes költségének legfeljebb az 50 %-a, függetlenül a támogatás jogcímétől és kategóriájától.
A projekthez igénybe vett összes támogatás - függetlenül attól, hogy annak finanszírozása közösségi, országos, regionális vagy helyi forrásból történik - támogatási intenzitása nem haladhatja meg az irányadó közösségi szabályban vagy az Európai Bizottság határozatában meghatározott támogatási intenzitást.
D3. Támogatás összege
A jelen pályázat keretében elnyerhető támogatás mértéke:
"A" pályázati cél (Vállalkozások betelepítésére alkalmas ipari parkok fejlesztése) esetén:
minimum 20 millió Ft, de maximum 500 millió Ft lehet.
"B" pályázati cél (Önkormányzati ipari területek előkészítése) esetében:
minimum 20 millió Ft, de maximum 200 millió Ft lehet.
"C" pályázati cél (Inkubátorházak kialakítása és bővítése) esetében:
minimum 20 millió Ft, bővítés esetén maximum 80 millió Ft, új építés esetében maximum 250 millió Ft lehet.
"D" pályázati cél (Barnamezős terület revitalizációja) esetén:
minimum 20 millió Ft, de maximum 800 millió Ft lehet.

E. ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK
Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázatokkal kapcsolatos részletes eljárásokat 16/2006 (XII.28.) MeHVM-PM együttes rendelete a 2007-13 időszak az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának általános eljárási szabályairól szóló rendelet, valamint a 2007-2013. programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 281/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet szabályozza.
E1. A pályázati kiírás felfüggesztése és megszüntetése
A Regionális Feljesztési Programok Irányító Hatósága (a továbbiakban: NFÜ ROP IH) fenntartja a jogot a pályázat meghirdetett határidő előtti felfüggesztésére, amelyről hirdetményt tesz közzé. A hirdetményben meghatározott határidőt követően benyújtott pályázatok befogadására nincs lehetőség.
Folyamatos elbírálás esetében amennyiben a támogatásra rendelkezésre álló kötelezettségvállalási keret kimerül , vagy annak kimerülése előrejelezhető, az NFÜ a benyújtási határidő előtt benyújtás lehetőségét felfüggeszti, és ezt a tényt az NFÜ honlapján közzéteszi. A felfüggesztés dátuma- a jogszabályok betartását, illetve a támogatási konstrukció céljait veszélyeztető esetektől eltekintve- legkorábban a közzétételt követő 3. nap lehet. A közreműködő szervezet értékeli a felfüggesztés dátuma előtt beérkezett projekt javaslatokat. A benyújtási lehetőség a felhívásnak az NFÜ honlapján való közzétételtől számított 30. nap előtt nem függeszthető fel.
Az NFÜ ROP IH a kiírást felfüggesztheti, amikor a befogadott támogatási igény eléri az intézkedésre rendelkezésre álló támogatási keret 90%-t, de a felfüggesztés nem lehet korábbi, mint a felfüggesztésről szóló hirdetménynek a http://www.nfu.hu honlapon történő megjelenésétől számított 3. munkanapon a 24. óra.
E2. A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje
A pályázat magyar nyelven, kizárólag a pályázati adatlapon nyújtható be, mind a papír alapú, mind az elektronikus formában való kitöltésnél. A Projekt adatlap sem tartalmában, sem alakjában nem változtatható. A Projekt adatlapot vonalkóddal kell kinyomtatni.
Kézzel írott pályázatok feldolgozására nincs lehetőség. A projekt adatlap kitöltése kizárólag a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által rendszeresített kitöltő program alkalmazásával történhet. A kitöltő program letölthető a www.nfu.hu honlapról. A projekt adatlap sem tartalmában, sem alakjában nem változtatható
A pályázatot 3 példányban (l eredeti és 2 másolat), valamint további l elektronikus példányban (XDat-fájl formátumban, kizárólag CD lemezen), zárt csomagban, ajánlott küldeményként vagy gyorspostai szállítás igénybevételével a következő címre kell beküldeni:
Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Postacím: 3525 Miskolc, Széchenyi u. 107. Postafiók 228
Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázatok személyes benyújtására nincs lehetőség!
A nyomtatott eredeti példánynak tartalmaznia kell a kitöltő program által generált vonalkódokat és azonosító számokat. A CD/DVD-n csak az az XDat fájl szerepelhet, mely alapján az adatlap kinyomtatásra került, illetőleg nyomtatási vonalkódjai/azonosító számai minden oldalon megegyeznek a nyomtatott adatlapon található vonalkódokkal/sorszámokkal!
Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy a pályázati adatlap hiánytalan kitöltésének feltétele a kitöltő program felhasználói kézikönyvének ismerete.
Kérjük, hogy a borítékon, csomagoláson és CD/DVD lemezen és tokján jól láthatóan tüntesse fel a Pályázati Felhívás kódszámát: ÉMQP-20Q8/1.1.1-2.kör, a pályázó nevét és címét. Kérjük, ellenőrizze a kitöltött adatokat, illetve győződjön meg a kitöltés sikerességéről, az adathordozó épségéről!
Kérjük, ügyeljen rá, hogy a pályázat összefűzve, oldalszámozott tartalomjegyzékkel és megszámozott oldalakkal kerüljön benyújtásra.
Kérjük, a pályázati dokumentáció előlapján jelölje "E"-vel az eredeti példányt és "M"-mel a másolati példányokat. Az előlapokon szerepeljen a pályázati kiírás kódja és a pályázat címe.
A nyomtatott és elektronikus formában benyújtott projekt adatlapban és a csatolt mellékletekben található eltérés esetén a nyomtatott és cégszerűen aláírt példány tekintendő hitelesnek, azzal, hogy a nyomtatott és az elektronikus formájú projekt adatlap, és a csatolt mellékletek megegyezőségéről a pályázó köteles gondoskodni.
Az NFÜ telefonos ügyfélszolgálatának kék száma: 06-40-638-638.
A pályázatok benyújtása 2008. november 26-tól, 2009. január 17-ig lehetséges. A pályázatok elbírálása egyszerre történik a beadási határidő lejártát követően.
A benyújtás napja az a nap, amikor a postai bélyegző szerint a pályázatot ajánlott küldeményként postára adták.
A pályázati ablak bezárása előtt a pályázók kérdéseiket az NFÜ telefonos ügyfélszolgálatának kék számán (06-40-638-638), vagy az [email protected] e-mail címen tehetik fel. A pályázat benyújtási határidejét megelőző két hétben beérkező kérdésekre a válaszadás már nem kötelező.
A benyújtást követően a pályázat tartalmi elemeinek változtatására nincs lehetőség. Az ilyen jellegű módosítási igények nem vehetők figyelembe.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázat benyújtását követően az ellenőrzésre feljogosított szervek megkezdhetik a projekt ellenőrzését!

Pályázati dokumentáció