A térségi közigazgatási és közszolgáltatási informatikai rendszerek továbbfejlesztése (DAOP-2009-4.3.2)
A pályázatok benyújtása 2009. december 15-től 2010. február 3-ig lehetséges (módosított határidő)
Támogatás célja
A támogatási konstrukció célja olyan önkormányzati elektronikus szolgáltató központok (ASP) kialakítása, amelyek az önkormányzatok széles köre számára lehetővé teszik e-közigazgatási szolgáltatások nyújtását, és a fejlesztések eredményeként, a lakosság, illetve gazdasági szereplők lehető legszélesebb köre számára elérhetővé válik az elektronikus önkormányzati szolgáltatások igénybe vétele.
Részcélok
Az e-önkormányzati szolgáltatások fejlesztése terén az alábbi részcélok kerültek megfogalmazására:
- Önkormányzatok belső hatékonyságának növelése a korszerű informatikai megoldások segítségével és a hozzájuk kapcsolódó szervezetfejlesztéssel
- Fenntartható önkormányzati informatikai fejlesztések megvalósítása
- Szinergiák kiaknázása a párhuzamosan folyó központi e-közigazgatási fejlesztésekkel
A fenti célok megvalósítása érdekében a hangsúly a következő szempontok érvényesülésének biztosítására kerül: interoperabilitás, homogén e-ügyintézési szolgáltatások, a használhatóság, a felhasználóbarát és akadálymentes alkalmazások, definiált minimum szolgáltatások és fenntarthatóság.
Kedvezményezettek köre
Jelen pályázati kiírás keretében a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 6. § (1) bekezdése szerinti települési önkormányzatok pályázhatnak, amelyek vállalják a jelen pályázati feltételekben foglalt elvárások teljesítését.
Jelen pályázat keretében, a Közép-Magyarországi régió területén csak a Pest megye területén található önkormányzatok pályázhatnak, tehát Budapest Főváros Önkormányzata és a budapesti kerületi önkormányzatok nem pályázhatnak.
Jelen kiírás keretében konzorciumban történő pályázat benyújtására nincs lehetőség. Az Általános Feltételek c. dokumentum B1. pontjában foglaltak nem alkalmazandók.
A fent megjelölt célok érdekében régiónként egy-egy - e-önkormányzati rendszerek bevezetésében és üzemeltetésében jelentős tapasztalatokkal rendelkező – önkormányzat nyerhet támogatást ASP központ létrehozására és önkormányzatok csatlakoztatására.
Jelentős tapasztalattal rendelkezik az a települési önkormányzat, amely
o rendelkezik legalább a jelen pályázati kiírásban a minimális portfólió elemeként meghatározott három szakrendszert érintően, a 1044/2005. (V.11.) Korm. határozat szerinti 3. szintű, bevezetett e-önkormányzati működő szolgáltatással;
o meglévő e-önkormányzati szolgáltatásokat biztosító szoftver és hardver infrastruktúrája rendelkezik megfelelő szintű támogatással, üzemeltetéssel, kialakított és alkalmazott mentési és helyreállítási eljárásai. Azaz rendelkezik:
- legalább 3 fős informatikai támogató személyzettel (amely lehet állományi létszámban foglalkoztatott, vagy vállalkozói szerződésen keresztül biztosított erőforrás);
- írásban rögzített, az általa működtetett informatikai alkalmazásokra vonatkozó mentési szabályzattal;
- írásban rögzített, az általa működtetett informatikai alkalmazásokra vonatkozó katasztrófa (üzletmenet folytonossági) tervvel;
- írásban rögzített IT biztonsági követelményrendszerrel;
- az ügyfeleket kiszolgáló szakrendszerekre vonatkozóan folyamatos alkalmazás támogatási szerződésekkel;
- szakma szabályainak megfelelő légkondicionált, szerver teremmel;
o az elmúlt 5 évben legalább összesen bruttó 300 mFt értékű e-önkormányzati informatikai beruházást hajtott végre;
o alkalmas a Központi Rendszer hivatali kapu szolgáltatásán keresztüli iratok, üzenetek fogadására.
A pályázó önkormányzat az alkalmassági feltételeknek való megfelelőségét nem csak az önállóan megvalósított beruházásokkal és nyújtott szolgáltatásokkal igazolhatja, hanem a pályázó önkormányzat részvételével létrehozott céltársulás keretében a pályázó önkormányzat közigazgatási területén megvalósított beruházásokkal és az ilyen beruházások felhasználásával nyújtott szolgáltatásokkal is.
Támogatható tevékenységek köre
A támogatást a pályázati kiírásban részletezett e-önkormányzati rendszereket biztosító ASP központ kiépítésére és önkormányzatok ASP központhoz való csatlakoztatására lehet igényelni. Az ASP központot úgy kell kiépíteni, hogy a különböző méretű és feladat- és hatáskörrel rendelkező csatlakozott önkormányzatok számára az előírt e-önkormányzati szolgáltatások biztosíthatóak legyenek.
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések
A kedvezményezett önkormányzat feladata és felelőssége, hogy
- kialakítsa a pályázati feltételeknek megfelelő ASP központot,
- biztosítsa a vállalt, megfelelő számú önkormányzat csatlakoztatását,
- biztosítsa a pályázatban vállalt mértékben a lefedett lakosság és az egyéb ügyfelek e-önkormányzati rendszerekhez való hozzáférését.
Az ASP központ megvalósítására, valamint az önkormányzatok csatlakoztatására a kedvezményezettnek közbeszerzési eljárás keretében olyan megfelelő kompetenciákkal bíró stratégiai partnereket, beszállítókat kell kiválasztania, amelyek segítségével biztosítani tudja mind a kiépítéshez, mind pedig a későbbi működtetéshez szükséges feltételeket, és amelyekkel szabályozott módon megosztja operatív feladatait.
A kialakítandó modell
A kialakítandó modell szervezeti szereplői:
- Kedvezményezett önkormányzat
Az az önkormányzat, amely pályázati forrást nyert, és vállalta, hogy létrehozza a régiós ASP központot.
A pályázatból eredő valamennyi kötelezettségért a kedvezményezett önkormányzat felel. Ennek megfelelően felel a pályázati kiírásban megfogalmazott kötelező elvárások, valamint az azokat megtestesítő indikátorok vállalt értékeinek teljesítéséért.
- ASP központ
Az ASP központ azt a szolgáltató egységet jelenti, amely a csatlakozatott önkormányzatok számára az ASP szolgáltatásokat nyújtja. Az ASP központ tehát a szolgáltatáshoz szükséges szervezetek és szereplők összessége.
Az ASP központ a Kedvezményezett önkormányzatból, a Működtető szervezetből, és a működtetésben részt vállaló külső partnerekből áll.
- Működtető szervezet
A Működtető szervezet az a 100%-os önkormányzati tulajdonban lévő gazdálkodó szervezet, amelyet a Kedvezményezett önkormányzat megbíz az ASP központ működtetési feladataival. A működtetés és a szolgáltatás nyújtás területén a Kedvezményezett önkormányzat a Működtető szervezetre a 2. számú mellékletben szabályozott módon feladatokat és felelősségeket delegálhat.
A Működtető szervezet a Pályázati Útmutatóban szabályozott módon külső partnereket is igénybe vehet a feladatainak ellátásához.
- Ügyfél önkormányzat
Az ügyfél önkormányzat az ASP központ szolgáltatásait szerződéses keretek között igénybevevő önkormányzat. A Kedvezményezett önkormányzat az ASP szolgáltatások igénybevétele tekintetében szintén ügyfélnek minősül, és az ÁSZF-ben meghatározottak alapján szolgáltatási díjfizetési kötelezettsége áll fenn.
- Fejlesztő
A fejlesztő alapvető feladata a Kedvezményezett önkormányzat megbízásából a kiépítendő ASP központ szoftver eszközeinek fejlesztése, testre szabása.
Az ASP központokkal és működtetésükkel kapcsolatos követelmények az 2. számú mellékletben kerültek részletesen rögzítésre.
A Pályázó az ASP központ kiépítésben és működtetésében köteles olyan működési modellt kialakítani, amely biztosítja, hogy:
- a támogatásból beszerzett eszközök a kedvezményezett önkormányzat tulajdonába kerülnek;
- a csatlakozott önkormányzatok által fizetett díjból származó szolgáltatási bevételek a kedvezményezett önkormányzatot illetik meg;
- a kedvezményezett önkormányzat az ASP szolgáltatásból származó bevételeit elkülönítve tudja kezelni. Ebből a bevételből csak az ASP központ működtetése és fejlesztése finanszírozható. Ezek a bevételek nem fordíthatóak más, a kedvezményezett önkormányzatot terhelő feladatok finanszírozására. (A kedvezményezett önkormányzat az ASP szolgáltatások igénybevétele tekintetében szintén ügyfélnek minősül, és az általános szabályoknak megfelelő szolgáltatási díjfizetési kötelezettsége áll fenn.);
- a csatlakozó önkormányzatok részére biztosított szolgáltatásokkal kapcsolatos kötelezettségekért a kedvezményezett önkormányzat felel;
- a kedvezményezett önkormányzat az ASP központ működtetésének, a szolgáltatás nyújtásának felelősségét
o vagy saját szervezeti egységére bízza,
o vagy rábízza egy olyan 100%-ban közvetetten vagy közvetlenül önkormányzati vagy állami tulajdonban lévő gazdálkodó szervezetre (továbbiakban Működtető Szervezet), amely több mint 50%-ban a kedvezményezett önkormányzat tulajdonában van. Ez esetben a kedvezményezett a Működtető Szervezetre a 2. számú mellékletben szabályozott módon feladatokat és felelősségeket delegálhat;
- az ASP központ kiépítésével, működtetésével, az önkormányzatok csatlakoztatásával kapcsolatos, a kedvezményezett önkormányzat által vagy a Működtető Szervezet által közvetlenül el nem látott feladatokra a kedvezményezett hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos közbeszerzési eljárással választ partnereket;
- a partnerek kiválasztását, a közbeszerzést nem delegálja más jogi személyre. E szabály nem jelenti azt, hogy az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárás előkészítésébe és lefolytatásába nem vonhatna be olyan szolgáltatót, aki a közbeszerzési eljárás szabályosságának biztosításáért felel (pl. (független) hivatalos közbeszerzési tanácsadó, egyéb közbeszerzési szakértő). A támogatási szerződés megkötésének feltétele annak igazolása, hogy a közbeszerzési eljárást megindító hirdetmény a Közbeszerzési Értesítőben/vagy az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő közzététel céljából megküldésre került a hatáskörrel rendelkező szerv részére;
- az ASP központ kiépítésével, működtetésével, az önkormányzatok csatlakoztatásával kapcsolatos közbeszerzési eljárás során a 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet alapján a Kedvezményezett bevonja a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget és a Közreműködő Szervezetet, biztosítja számukra, hogy szavazati joggal vagy megfigyelőként részt vehessenek a pályázatokat elbíráló bizottságban. Biztosítani kell továbbá, hogy a szándéknyilatkozatot aláíró önkormányzatok közül egynek a képviselője szavazati joggal bevonásra kerüljön a bíráló bizottságba. A bíráló bizottság létszáma 3-5 fő legyen;
- a csatlakozott önkormányzatok működési adatainak, adatbázisainak, üzleti és egyéb működési információinak, az elektronikus ügyintézést lehetővé tevő informatikai rendszerek biztonságáról, együttműködési képességéről és egységes használatáról szóló 195/2005. (IX. 22.) Korm. rendeletnek és a pályázati kiírás egyéb követelményeinek megfelelő IT biztonsági eszközökkel, folyamatokkal és jogosultságkezeléssel alátámasztott biztonságos kezelést valósít meg;
- a kedvezményezett önkormányzat és az ASP központ együttműködik a monitoring szervezettel a fenntartási időszak alatt az IT biztonságra, információvédelemre vonatkozó auditok terén, ezen belül a 195/2005. (IX. 22.) Korm. rendeletnek való megfelelés ellenőrzésében;
- a szolgáltató szervezet ASP központ működtetéséhez kapcsolódó információbiztonsági rendszerének ISO 27001 szabvány szerinti megfelelőségét a központ üzembe helyezését követő egy éven belül független akkreditált tanúsító szervezettel tanúsíttatja.
A kialakított alkalmazás-portfóliónak és azok funkcionalitásainak alkalmazkodniuk kell a különböző méretű önkormányzatok eltérő feladataihoz és hatásköreihez.
A támogatási forrásból kötelezően megvalósítandó portfolió elemei (szakrendszerek) a következők:
1. iratkezelő- és workflow rendszer
2. önkormányzati portál rendszer
3. szociális igazgatási rendszer
4. adóügyi alkalmazás
5. ipari és kereskedelmi igazgatási rendszer
6. építéshatósági rendszer
7. gazdálkodási rendszer
8. gyámügyi rendszer
9. testületi munka támogató rendszer
A kedvezményezett saját forrásait és a bevételeit felhasználva támogatási forrás igénybe vétele nélkül további alkalmazásokat, modulokat is biztosíthat az ASP központ ügyfelei számára.
Az Projekt kapcsán elvégzendő feladatok és főbb mérföldkövek
I. Önkormányzati elektronikus ügyintézési modell és folyamatszervezés
A megvalósítási folyamat első lépéseként el kell végezni az önkormányzatok által működtetett igazgatási folyamatok hatályos jogszabályoknak megfelelő, szükséges mértékű standardizálását és az ASP szolgáltatási modellhez való illesztését.
Az ügyintézési és folyamatszervezési modellt a hatályos jogszabályokban részletezett, országosan egységes szakmai követelményeknek megfelelően kell kidolgozni.
A kidolgozás során figyelembe kell venni a tervezett ASP központ szolgáltatási és alkalmazás portfólióját, törekedni kell az alkalmazásokban rejlő folyamatgyorsítási, hatékonyság javítási lehetőségek kihasználására.
A különböző településtípusok eltérő feladat- és hatásköréből adódó igényeket azokhoz szükség szerint illeszkedő folyamatokkal, funkciókkal szükséges kiszolgálni. Az elektronikus ügyintézési modellnek választ kell adnia a különböző méretű települések eltérő folyamati igényeire, ennek megfelelően az alkalmazások szűkített funkciókkal történő igénybevételének lehetőségére.
Az ASP központ kiépítéshez kapcsolódó költségek elszámolásának a Közreműködő Szervezet általi elfogadásához kapcsolódó szakmai feltétel, hogy az ügyintézési és folyamatszervezési modellt a szakmai monitoring szervezet jóváhagyja, a mérföldkövet a KSZ részére elfogadásra javasolja.
Az ügyintézési és folyamatszervezési modell elfogadását követő 1 hónapon belül a kedvezményezett köteles a kidolgozott modellt olyan részletességgel publikálni, mely lehetővé teszi a csatlakozni szándékozó önkormányzatok számára az új működési módra való előzetes felkészülést.
II. ASP központ létrehozása kapcsán elvégzendő feladatok
1. Rendszertervezés (felhasználva az elektronikus ügyintézési modell eredményeit)
2. Rendszerfejlesztés
3. Infrastruktúra kiépítése
4. Szolgáltató központ felállítása, folyamatok szerepkörök meghatározása
5. A kialakított alkalmazás portfólió tesztelése és éles üzembe helyezése
6. A kiépítéshez szükséges projektmenedzsment feladatok ellátása
III. Csatlakoztatási feladatok
1. Az alkalmazások helyi igényspecifikáció alapján szükséges testreszabása
2. Szükségesség és ésszerűség mértékéig a meglévő rendszerek adatainak migrációja
3. Törzsadatok feltöltése
4. Oktatások biztosítása
5. Belső működési szabályzatok módosítása minta szabályzatok alapján
6. Integrációs feladatok elvégzése
7. Mintadokumentumok testreszabása
8. Infrastruktúra bővítési feladatok
9. Alkalmazások tesztelése
10. Rendszerbevezetés
11. A csatlakoztatáshoz szükséges projekt menedzsment
12. Lakossági tájékoztatás
Az alkalmazás-portfólión belül megvalósítandó főbb funkciók
Az egyes portfólió elemek fő funkcióival kapcsolatos elvárások részletesen az 1. számú mellékletben kerülnek meghatározásra.
Iratkezelő és workflow rendszer
Az alkalmazásnak minimálisan az alábbi funkcionális követelményeknek kell megfelelnie:
- Az alkalmazás biztosítsa a 24/2006. (IV. 29.) BM-IHM-NKÖM együttes rendeletben előírt funkciókat
- Iratminták, sablonok kezelése
- Ügytípushoz rendelt iratminták, sablonok kezelése
- Speciális adatok nyilvántartása (iktatási adatokon túli további adatok szakrendszer részére)
- Digitalizálás
- Postázás
- Előre definiált ügyintézési folyamat támogatás
- Ad hoc ügyintézési folyamat támogatás
- Integráció szakrendszerekkel
- Ügykövetés
- Integráció az ASP központ által szolgáltatott szakrendszerekkel
- Törzsadatok kezelése
- Integráció KR rendszerrel
- Ket.-ben előírt kötelező szabvány válaszok és állapotjelzések biztosítása
Önkormányzati portál rendszer
Az alkalmazásnak minimálisan az alábbi funkcionális követelményeknek kell megfelelnie:
- Intranet portál
- Helyi ügyintézés
- Ügyintézői időpont-foglalás
- Információk (pl. adózási információk) lekérdezése
- Hírek, hír-archívum
- Dokumentumtár
- Térkép megjelenítés
- Települési információk publikálása
- Fórum
- Általános információk
- Integráció ügyfélkapuhoz
Szociális igazgatási rendszer
Az alkalmazásnak minimálisan az alábbi funkcionális követelményeknek kell megfelelnie:
- Kérelmezők és segélyezési adataik nyilvántartása
- Ellátási formák kezelése
- Adatszolgáltatás (A rendszer biztosítson lehetőséget az összes jogszabályban előírt külső szervek felé történő adatszolgáltatás, elszámolás automatikus elkészítésére.)
- Határozatszerkesztés, iratminták, sablonok kezelése
- Listák, jelentések készítése
- Munkafolyamat támogatás
- Környezettanulmány készítése
- Kérelmek automatikus feldolgozása
- Keretfelhasználás nyilvántartás
- Vezetői ügykövetés
- Átutalás
- Utalványozás támogatása automatizmussal
- Pénztárkezelés: Az alkalmazás tartalmazzon házipénztári funkciót a kézpénzben kifizetett juttatások nyilvántartására és elszámolására
- Integráció iratkezelő rendszerrel
- Integráció gazdálkodási rendszerrel
- Integráció az önkormányzati portállal
Adóügyi alkalmazás
Az alkalmazásnak minimálisan az alábbi funkcionális követelményeknek kell megfelelnie:
- Határozatszerkesztés, iratminták, sablonok kezelése
- Listák, jelentések készítése
- Kivetések kezelése, karbantartása
- Vezetői ügykövetés
- Munkafolyamat támogatás
- Adóegyenleg lekérdezés
- Bevallások kezelése
- Behajtási tevékenység kezelése
- Integráció gazdálkodási rendszerrel
- Integráció iratkezelő rendszerrel
- APEH kapcsolat kezelése
Ipari és kereskedelmi igazgatási rendszer
Az alkalmazásnak minimálisan az alábbi funkcionális követelményeknek kell megfelelnie:
- Társas és egyéni vállalkozások nyilvántartásához hozzáférés biztosítása
- Ipari és kereskedelmi engedélyezési és bejelentési eljárások támogatása
- Határozatszerkesztés, iratminták, sablonok kezelése
- Munkafolyamat támogatás
- Vezetői ügykövetés
- Listák, jelentések készítése
- Integráció gazdálkodási rendszerrel
- Jogszabályban előírt nyilvántartások internetes publikálása
- Integráció iratkezelő rendszerrel
- Adatszolgáltatás (A rendszer biztosítson lehetőséget az összes jogszabályban előírt külső szervek felé történő adatszolgáltatás automatikus elkészítésére.)
Építéshatósági rendszer
Az alkalmazásnak minimálisan az alábbi funkcionális követelményeknek kell megfelelnie:
- Munkafolyamat támogatás
- Építéshatósági statisztikák elkészítése
- Listák, jelentések készítése
- Egyéni cégek partnertörzsben való kezelése
- A hatósági eljárásban szükséges, kamarai nyilvántartások alapján végzett ellenőrzések támogatása, lehetőség szerint a nyilvántartások elektronikus lekérdezésén keresztül.
- Tulajdoni lapokkal kapcsolatos ügyintézések támogatása
- Építéshatósági ügyek, engedélyek nyilvántartása
- Határozatszerkesztés, iratminták, sablonok kezelése
- Városrendezési terv nyilvántartása
- Vezetői ügykövetés
- Helyszíni szemlék tervezése, nyilvántartása
- Integráció iratkezelő rendszerrel
- Integráció térinformatikai rendszerrel
- Integráció gazdálkodási rendszerrel
- Adatszolgáltatás (A rendszer biztosítson lehetőséget az összes jogszabályban előírt külső szervek felé történő adatszolgáltatás automatikus elkészítésére.)
Gazdálkodási rendszer
Az alkalmazásnak minimálisan az alábbi funkcionális követelményeknek kell megfelelnie:
- Előirányzatok nyilvántartása
- Költségvetés tervezés
- Keretlekötések és kötelezettségvállalások nyilvántartása
- Pénzügyi adatok nyilvántartása
- Bevételi előírások nyilvántartása
- Listák, jelentések készítése
- Eszközgazdálkodás
- Házipénztár funkció
- Számlák és bevételi bizonylatok kiállítása
- Készletgazdálkodás
- Kontírozás
- Könyvelés
- Beszámolók készítése
- Vezetői ügykövetés
- Munkafolyamat támogatás
- Integráció folyószámla kezelő rendszerrel
- Integráció szakrendszerekkel
- Integráció iratkezelő rendszerrel
- Adatszolgáltatás (A rendszer biztosítson lehetőséget az összes jogszabályban előírt külső szervek felé történő adatszolgáltatás automatikus elkészítésére.)
Gyámügyi rendszer
Az alkalmazásnak minimálisan az alábbi funkcionális követelményeknek kell megfelelnie
- Gyámügyekben érintett személyek nyilvántartása
- Határozatszerkesztés, iratminták, sablonok kezelése
- Gyámügyi eljárások kezelése
- Listák, jelentések készítése
- Vezetői ügykövetés
- Munkafolyamat támogatás
- Integráció iratkezelő rendszerrel
- Integráció gazdálkodási rendszerrel
- Adatszolgáltatás (A rendszer biztosítson lehetőséget az összes jogszabályban előírt külső szervek felé történő adatszolgáltatás automatikus elkészítésére.)
Testületi munka támogató rendszer
Az alkalmazásnak minimálisan az alábbi funkcionális követelményeknek kell megfelelnie:
- Bizottsági, Közgyűlési / képviselő testületi meghívók elkészítése, kiküldése
- Előterjesztés készítése
- Testületi munka nyomon követése
- Véleményezés, állásfoglalások elkészítése
- Jegyzőkönyvek, határozatok közzététele, publikálása az interneten
- Integráció az iratkezelő rendszerrel
- Integráció az Önkormányzati Rendeletek Tárával
Szabályozott működés biztosítása
Működési modell
A kedvezményezettnek az ASP központ működtetéséhez kapcsolódóan a 2. számú mellékletben meghatározott feltételeknek megfelelő szabályozott működési módot kell kialakítania.
A modell kialakítása során:
- definiálnia kell az egyes szerepköröket betöltő szervezeteket
o az ASP központ
o ügyfél önkormányzat
o üzemeltető
o a fejlesztő
- szabályoznia kell az egyes szerepkörökhöz tartozó feladatokat, felelősségeket, mint például:
o az üzemeltetői szerephez kötődő felelősséget a napi működés biztosításában
o az egyéb, üzemeltetőre átruházható feladatokat
- gondoskodnia kell megfelelő szerződéses vagy egyéb utasításokon keresztül a szabályok érvényesítéséről.
Szolgáltatás menedzsment rendszer
A kedvezményezettnek az ASP központ működtetéséhez szolgáltatás menedzsment rendszert kell kialakítania és bevezetnie. A szolgáltatás menedzsment rendszerre vonatkozó részletes követelmény rendszert a 2. számú melléklet tartalmazza.
Az előírt követelmények illeszkednek a vonatkozó nemzetközi szabványok (ITIL, ISO 20000) előírásaihoz, de nem követelik meg azok teljes körű alkalmazását és a minősítés megszerzését.
A kedvezményezettnek a szolgáltatás menedzsment alatt a következő területeket kell szabályozni, és a pályázatában bemutatnia:
- Szolgáltatási szint biztosítás, és szolgáltatásjelentés
A szolgáltatási szint biztosítása az a folyamat, amely meghatározza az üzleti igények szerinti IT szolgáltatási követelményeket, definiálja és megtárgyalja az ügyféllel a szolgáltatási célokat, azokat a szolgáltatási szint megállapodásban (Service Level Agreement) rögzíti, majd implementálja, figyeli, folyamatosan értékeli és menedzseli azokat.
- Kapacitásgazdálkodás
A kapacitásgazdálkodási folyamat feladata, hogy a lehető leghatékonyabb módon biztosítsa az IT infrastruktúra ügyfél igényekhez illeszkedő kapacitását, azaz azt, hogy minimális legyen az IT erőforrások túlterhelése, illetve azok alacsony kihasználtsága.
- Rendelkezésre állás menedzsment
A rendelkezésre állás menedzsment az a folyamat, amely a szolgáltatási szint megállapodásban (Service Level Agreement) rögzített rendelkezésre állási paramétereket méri, azok teljesítése érdekében a szükséges beavatkozásokat kidolgozza, végrehajtja.
- IT szolgáltatásfolytonosság menedzsment
Az IT szolgáltatásfolytonosság menedzsment keretében az ASP szolgáltatást nyújtó szervezetnek fel kell készülni az esetleges rendkívüli események hatására történő szolgáltatás kiesések kezelésére, ilyen esetekben a szolgáltatás minél gyorsabb visszaállítására.
- Konfigurációkezelés
A konfiguráció kezelés szabályozásának a célja, hogy a szolgáltatás nyújtásához használt szoftver és hardver infrastruktúra mindenkori pontos konfigurációja dokumentált, ezáltal kontrollált és reprodukálható legyen.
- Változáskezelés
A változáskezelési folyamatok működtetésének a célja, hogy minden, a szolgáltatói rendszer változtatására irányuló igény, kérés, annak végrehajtása vagy esetleges elutasítása dokumentáltan követhető, visszakereshető legyen.
- Kiadáskezelés
A kiadáskezelés célja, hogy az ASP szolgáltatást nyújtó kiadásai (verziói, release-ek) kontrolláltan kerüljenek megtervezésre, tesztelésre majd az éles rendszeren történő bevezetésre annak érdekében, hogy a rendszer a lehető legnagyobb mértékben megfeleljen a mindenkori felhasználói igényeknek, az átállás a lehető legkisebb zökkenőkkel történjen.
- Incidenskezelés
Az incidenskezelés szabályozásának célja, hogy minden, az ASP szolgáltatással kapcsolatos probléma dokumentáltan, ellenőrzött módon kerüljön bejelentésre, rögzítésre, kivizsgálásra és megoldásra, ezáltal ne fordulhasson elő, hogy problémák megoldása elmarad, valamint az incidens kezeléssel kapcsolatos SLA paraméterek dokumentáltak, mérhetők legyenek.
- Problémakezelés
A problémakezelés célja, hogy az incidens kezelés kapcsán előforduló, rutinszerűen nem megoldható problémák kezelésre kerüljenek (pl. az alkalmazás kód / logika módosítását igénylő hibaelhárítás).
- Alkalmazás és infrastruktúra üzemeltetés
Az ASP szolgáltató központ alkalmazás üzemeltetési tevékenységének fő kritériuma, hogy a szolgáltatott alkalmazások szolgáltatási szerződésekben rögzített SLA paraméterei biztosíthatók legyenek.
- Információvédelem
Az ASP központ köteles a szolgáltatás megkezdése előtt az információ biztonsági szabályzatokat, standardokat, eljárásokat létrehozni és életbe léptetni az eszközök, adatok, információk, IT szolgáltatások védelme érdekében.
- Szolgáltatásértékesítés és bevezetés
A szolgáltatás nyújtása kizárólag írásban rögzített szolgáltatási szerződés megkötése mellett történhet. A szolgáltatási szerződésben a nyújtott szolgáltatás tekintetében írásban meg kell állapodni az igénybevevővel.
Szerződéses kapcsolatok menedzsmentje
A kedvezményezettnek az ASP központ működtetéséhez kapcsolódóan a 2. számú mellékletben szereplő feltételeknek megfelelő módon szabályoznia kell a szerződéses kapcsolatait. Ennek megfelelően ki kell dolgoznia:
- Az ASP központ és az önkormányzatok közötti szolgáltatási szerződések keretében:
o Általános szerződési feltételeket
o Szolgáltatási szint (SLA) megállapodásokat
o Szolgáltatások árazását (Szolgáltatási díjak összetételét, felülvizsgálatát, kedvezményadást)
o A szerződésbontás feltételeit és hűségszerződés feltételrendszerét
- Az ASP központ, Működtető Szervezet, a fejlesztő, üzemeltető szervezetek közötti kapcsolatrendszerre vonatkozóan:
o Szoftver jogok kezelését
o Fejlesztői támogatás szabályait
o Garanciális jogok kezelését
o A szerződést biztosító mellékkötelezettségek
Támogatás mértéke 90-95 %
Támogatás összege
minimum 500 millió Ft
maximum 825 millió Ft
Kiíró szervezet:
Neve: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Címe: 1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.
Tel.: (40) 638-638 (1) 474-9180
Fax.: (1) 474-9191
Honlap: www.nfu.hu
E-mail: [email protected]
Közreműködő szervezet:
VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési
és Urbanisztikai Nonprofit Kft.
ROP Igazgatóság
1016 Budapest
, Gellérthegy u. 30-32.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!