- Hírek
- Új pályázatok
- Ágazati OP
- Regionális OP-k
- Hazai pályázatok
- ESZA pályázatok
- Nemzeti Civil Alapprogram
- Nemzeti Kulturális Alap
- Tempus Közalapítvány
- Egészségügyi pályázatok
- Esélyegyenlőségi pályázatok
- Fiataloknak szóló pályázatok
- Foglalkoztatás / OFA
- Gazdasági pályázatok
- Idegenforgalmi pályázatok
- Kisebbségeknek szóló pályázatok
- Környezetvédelmi pályázatok
- Közigazgatási pályázatok
- Kulturális pályázatok
- Kutatás, fejlesztés (K+F) pályázatok
- Média pályázatok
- Mezőgazdasági pályázatok
- Oktatási pályázatok
- Sport pályázatok
- Társadalmi célú pályázatok
- Területfejlesztési pályázatok
- GYIK
- Pályázatírók
- Események
- Kapcsolat
- Médiaajánlat
Rövidesen betöltődik a tartalom.
A szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása - TISZK rendszer fejlesztése (TÁMOP-2.2.3-09/1)
A pályázatok benyújtása 2009. június 2-től 2009. június 30-ig lehetséges
Támogatás célja
A szak- és felnőttképzés fejlesztésének átfogó célja a szakképzésre fordított állami források koncentrált felhasználásának ösztönzése, a forrásokkal hatékonyabban gazdálkodó, diverzifikált képzési struktúrával rendelkező, költséghatékonyan működő, a munkaerő-piaci keresletre rugalmasan reagálni képes szakképző intézményrendszer kialakítása, amely tényleges választási lehetőséget kínál a tanulók számára.
Kiemelt cél, hogy a képzés szerkezete rugalmasan igazodjon a gazdaság igényeihez, illetve javuljon a képzés minősége és tartalma.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 2. Alkalmazkodóképesség javítása prioritásának legfontosabb elemei a képzéshez való hozzáférés segítése és a munkaerő-piaci alkalmazkodást segítő intézményrendszer fejlesztése.
A képzések csak akkor vezetnek eredményre, ha a képzési rendszer képes igazodni a folyamatos változásokhoz, és azokat a naprakész ismereteket adja át, amire a gazdaság igényt tart. A képzési tartalmaknak a munkaerő-piaci igényekhez történő igazítása az egyének szintjén konkrét elvárásokat takar. A képzésnek biztosítania kell a korszerű szakmai ismeretekhez való hozzájutáson túl azt a fajta kompetenciafejlesztést is, amely képessé teszi a munkavállalót az adott munkakör betöltéséhez szükséges - a technológiai innováció eredményeinek figyelembevételével változó - ismeretek elsajátítására.
A szakképzés és felnőttképzés infrastruktúrájának egyidejű fejlesztésével az intézményrendszer költséghatékonysága érdekében elvárt eredmények csak abban az esetben érhetik el hatásukat, ha az infrastrukturális fejlesztések alapját képező tartalmi, módszertani fejlesztések a projekt javaslatokban megjelennek.
A TISZK rendszer kialakításának célja, hogy a tartalmi, módszertani fejlesztések megvalósulásával, a foglalkoztathatósághoz szükséges kompetenciák kialakításával és fejlesztésével, a képzési rendszer azokat a naprakész ismereteket adja át, amelyekre a gazdaság igényt tart.
A szakképző intézmények száma, a képzések szétaprózottsága nehezíti a koordinációt, korlátozza a képzési színvonal ellenőrzésének, a tárgyi, személyi feltételek fejlesztésének lehetőségét, a fejlesztési források hatékony felhasználását. Az integráció ösztönzésével – nem kizárva a vertikális TISZK-ek létrehozását –, a tartalmi, módszertani fejlesztések összehangolásával a munkaerő-piaci igényekre jobban reagáló, versenyképes szaktudást biztosító, fenntartható intézményrendszer megteremtésére nyílik lehetőség.
Kedvezményezettek köre
Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi szervezetek pályázhatnak (KSH besorolással):
1. Pályázatot nyújthat be a szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvény (Szt.) 2. § (5)-(6) bekezdéseiben meghatározott térségi integrált szakképző központ (a továbbiakban: TISZK) modellek valamelyikét a pályázat benyújtásának időpontjáig megvalósító a) szakképző iskola, iskolák fenntartója, csak abban az esetben, ha az általa létrehozott térségi integrált szakképző központ az Szt. 2. § (5) bekezdés b), c) pontja alapján létrehozott intézmény, b) a helyi önkormányzatok által létrehozott szakképzés-szervezési társulás, c) a nem állami, nem helyi önkormányzati intézményfenntartók által létrehozott nonprofit gazdasági társaság, d) az Szt. 2. § (6) bekezdése szerinti szakképzés-szervezési társaság,
2. Az 1. b) pontban meghatározott pályázókkal közös pályázatot nyújthat be
a) a közoktatási intézményfenntartó többcélú kistérségi társulás, a felsőoktatási intézmény, a nem állami, nem önkormányzati intézményfenntartó,
b) az 1. c) pontban meghatározott nonprofit gazdasági társaság,
ha a pályázat benyújtásáig megállapodtak a közoktatási törvény 89/B § (12)-(13) bekezdésében foglaltak szerint a szakképzési feladatok közös megszervezésében.
Az 1., 2. pontban meghatározott pályázók azonos elbírálásban részesülnek.
Kedvezményezettek köre: jogszabálynak megfelelően létrehozott TISZK-ek, illetve a B.1.1. a) pontban meghatározott modellek esetén a szakképző iskola, iskolák fenntartója.
Támogatható tevékenységek köre
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések
- a szakképző iskolák szakmai és intézményi együttműködésével, integrációjával, koncentrációjával kapcsolatos szervezetfejlesztés, beleértve a felsőoktatási intézményekben folyó felsőfokú szakképzést is, közös tudás- és humánerőforrás-menedzsment, irányítási, képzésszervezési rendszer kialakítása;
- képzési igényfeltárás, igényfelmérés egységes rendszerének, módszertanának kialakítása, beleértve a munkaerő-piaci szervezet regionális intézményrendszerével felépítendő szakmai kapcsolattartás egységes kereteinek kialakítását is
- az új képzési struktúra kialakításához köthető, a gazdaság igényeihez igazodó, korszerű, moduláris képzésre való felkészítés;
- a hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódók szakképzésbe bevonása, munkavállalói kompetenciáik fejlesztése,
- önálló tanulásra alkalmas, kompetencia alapú (IKT eszközökkel is támogatott) tananyagfejlesztés, és képzésszervezés módszertanának kidolgozása, elterjesztése (a tananyagfejlesztés során a helyi gazdasági struktúrához, munkaadói igényekhez, a helyi speciális szükségletekhez történő igazodás elvárt feltétel),
- képzési és továbbképzési programok kidolgozása, adaptálása, és a képzés megvalósítása az intézmény pedagógusai, valamint a gyakorlati képzést folytatók számára is.
- pályaválasztási- és pályaorientációs, továbbá karrier-tanácsadási feladatok ellátása
- közösségi funkciók ellátása, így különösen családpedagógiai szolgáltatások nyújtása a hátrányos helyzetű fiatalok és családjaik számára, pszichológiai tanácsadás, tanórán kívüli (szabadidős, ismeretterjesztést szolgáló programok) szervezése,
- a program eredményeinek nyomonkövetési tevékenysége (a tanulók, munkaadók körében végzett adatgyűjtés, felmérések és elemzések készítése).
- A TISZK és intézményei közös marketingstratégiájának kialakítása (programszintű és a képzési tevékenységhez köthetően egyaránt)
Tájékoztatás, nyilvánosság
A kedvezményezett a projekt megvalósítása során köteles a hatályos jogszabályokban meghatározott tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségeknek eleget tenni, a projektről és a támogatásról az ott meghatározott módon és tartalommal információt nyújtani. A tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó követelményeket a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (www.nfu.hu) honlapjáról letölthető „Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei” című dokumentum, valamint az „Arculati Kézikönyv” tartalmazza.
A kedvezményezett a projekt megvalósítása során a fentiekben hivatkozott „Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei” című dokumentumban szereplő III. számú kommunikációs csomagot köteles megvalósítani és a fentiekben hivatkozott „Arculati Kézikönyvben” szereplő „C” típusú tájékoztatási táblát, a projektzárást követően pedig szintén a már említett „C” típusú tájékoztatási táblát köteles elhelyezni a projekt megvalósításának helyszínén/helyszínein.
Projekt területi korlátozása
Jelen pályázati kiírás keretében a Közép-Magyarországi Régió területén megvalósuló fejlesztés nem támogatható. A TISZK székhelye nem lehet a Közép-Magyarországi Régióban, de a TISZK-nek lehet(nek) olyan tagja(i) is, amely(ek)nek székhelye – vagy egy intézmény székhely vagy telephely keretében történő fenntartása esetén telephelye – a Közép-Magyarországi Régióban van, de ezen intézmények/telephelyek nem részesülhetnek a támogatásból.
Kiíró szervezet:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.
Tel.: (40) 638-638 (1) 474-9180
Fax.: (1) 474-9191
Honlap: www.nfu.hu
E-mail: [email protected]
Közreműködő szervezet:
ESZA Európai Szociális Alap Nemzeti Programirányító Iroda Társadalmi Szolgáltató Kht.
1385 Budapest, Postafiók 818.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ajánlja másnak is ezt a Pályázat-t